• Tempo

And more löööve for all of us

Hej på er! Nu har även jag hittat hit efter att ha varit en dålig besökare på FL de senaste dagarna. Vi har varit i Jönköping i helgen och blivit ompysslade. Måste säga att det är riktigt skönt med avlastningen...

okt - tänkter på er. Hoppas magsjukan blir kortvarig och att visningen går bra. Det gör den säkert, som Anna sa så vänder det ju snabbt!

• Tempo

Åh, Anna det låter som om ni har det jättekul! Är så impad över det stora projekt ni har gett i er in på att helrenovera ett hus. Men jag är helt säker på att det kommer bli fantastiskt när det är klart. Måste också höra mer om ditt jobb, har nog inte riktigt hängt med i att det var i mäklarbranchen du hamnat... Berätta mer!

S3 - så du kämpar på! Hoppas G piggnar till så han kan gå till förskolan snart. Tufft när man är ensam... Nej, Ella har inte fastnat för det där med snuttefilt eller gosedjur. Vi försöker envist men hon verkar inte fatta tjusningen med det. Men som tur är går det nog ingen nöd på henne!

• Tempo

Marv - E är ju verkligen en lite sötnos, i alla kläder! Jag gillade den blåa tröjan.

Det där med kläder just nu är ju jättesvårt. Ella har fortfarande overall på dagis, de andra barnen verkar också ha det, men snart blir ju det för varmt.... Vi har kvar höstens fleece och skaljacka från POP, stl 80, och det funkar även i vår. Men vi har inga överdragsbyxor, kanske ska man skaffa det? En annan fråga, idag när Ella har varit ute i princip hela dagen på dagis var hon röd om kinderna av solen. Inte undra på det, solen är ju så stark nu. Har någon av er tänkt på det där med solkräm? Kanske lite fånigt att tänka på det men man vill ju vara försiktig.

• Tempo

Hej på er!

Anna - det där låter verkligen inte bra! Jag tror inte alls att det är normalt att må sådär efter narkosen, säkert ingen fara kanske men du måste ju få en vettig förklaring. Hoppas du piggnar till snart, vännen.

Jenny - kul att höra ifrån dig, men inte att A är sjuk. Kanske är det AC:n från flygresan som ställt till det? Jag har blvit sjuk mer än en gång pga den... Vet inte om jag har missat, men jag måste bara å höra hur du hade det i Madrid!

Jag har varit jättedålig på att höra av mig, tycker det är fullt upp hela tiden. Men jag saknar er! Vi ska in till stan imorgon, någon som känner för en lekdate i någon park? Perkan - då kanske jag kunde passa på att hämte upp mina kläder. Vi åker nog in på fm någongång så hojta om ni vill träffas!

• Tempo

Okt - Åh, vad kul att det var mycket folk igår! Håller tummarna för er ny i veckan.

Här har vi en som har tagit i vad gäller galonisarna. Köpte väl typ stl 104 eller något! Det var för att personalen på dagis sa att det är bättre att de är för stora, Ellas sl 80 var för små med en gång. Den stora storleken har vairt perfekt över overallen. Men jag tror vi kommer kunna ha dem länge!

Uno - barnvagnsfrågan är svår måste jag säga. Vi står i valet och kvalet om vi ska ha en syskonvagn eller ej. Det är så himla svårt att veta hur behovet ser ut i sommar. Ella kommer ju kunna stå på bräda till och från dagis men det funkar ju inte alltid såklart. Hur som helst tänker vi att det kommer bli kort användningstid och kommer nog i så fall satsa på något begagnat från Blocket. Då väntar vi nog nästan till bebisen kommer och ser hur läget är. Svårt är det i alla fall...

Följer ev. med ut på Caliente på torsdag, skulle vara kul!

Usch för ögongegg, hoppas det går över snart!

• Tempo

Tackar Marv, för vagnsammanställningen! Bra för en som mig som inte är till hälften insatt och står som ett frågetecken när folk börjar prata om olika märken!

• Tempo

Marv - jag mår bara bra, tack! Illamåendet har gått över (det kunde man ju aldrig tro!) och jag känner bebisen mer och mer. På fredag är det UL, spännande! Hur mår du själv?

• Tempo

Uppfostran - Jag tror också på att välja kamper, det viktigaste är nog dock att om man tror att man kommer ge med sig är det bättre att släppa kampen innan det blir en kamp. Fattar ni? Så man inte brottas om något länge så är det ändå jag som till sist ger mig. Matlek lägger jag ingen större vikt vid annat än vad som är rimligt, går det för långt tar jag undan maten. (leken brukar vi vårt fall ändå börja när Ella är mätt)

Igår hade vi en hård kamp om att kasta leksaker och sedan vägra ta upp dem. Jag röt i riktigt och blev lite rädd för mig själv, men jag ville inte ge mig då jag tycker sådana trotsbeteenden bara är gränstestningar. Överhuvudtaget är jag sträng vad gäller kasta, slåss och riskera att göra någon illa. (tex klappa katten för hårt...) Men svårt är det...

• Tempo

Grattis Uno till jobbet!

Okt - håller tummarna för er och att det ska ta sig snart så det blir en liten vårbebis-08!

Själv mår jag inte toppen, Ella sover jättedåligt på nätterna och envisas med att ligga på mig. Johan duger inte på nätterna och just nu har jag så mycket egna behov att jag inte riktigt orkar ge henne allt. (vilket i sig ger mig dåligt samvete...) Men det betyder att jag är jättetrött och då gör illamåendet sig påminnt igen. Blääää! Jag avstår därför från Calinte imorgon, (om det blev något?), för jag måste bara sova!

Ja, ja dax att jobba igen...

Svar på tråden And more löööve for all of us