Inlägg från: MinMelvin |Visa alla inlägg
  • MinMelvin

And more löööve for all of us

Hej!

Anna ..ni e såå duktiga som fixar litet boende ,men åhh vilket hus ni får sen,topprenoverat ju!!!
    okt:Hoppas o håller tummarna för att det går vägen med försälning o att ni blir nöjda såklart!
    Perkan:Vi har en skaljacka/fleece + överdragsbyxor från POP på dagis nu.Det blev grön jacka o röd fleece o röda överdragsbyxor Man får nog köpa överdragsbyxorna nu för de sinar snabbt har jag märkt på jobbet.
    Vi har skaljackan o överdragsbyxorna som regnställ liksom er Malin..då de är helt vatten o vindtäta=nytt för iår,för att barnen ska slippa gå i galonisar.Är ju så svårt för dom att röra sig i det.Dessutom tycker jag att galonisar e döfult
    Söt bild på E Marv
    Malin:Härligt att visningen gick bra o att så många var intresserade
    Nu har jag jobbat mina första två dagar på IF,har fått mitt skrivbord,egna mail o telefon osv.. Mkt utbildning denna veckan så man är helt slut i huvudet.Men..det verkar toppen och vi har en lunchrestaurang där vi äter för 20 kr varje dag,då finns det alltid salladsbuffe o 4 rätter att välja mellan,det e såå bra sen har vi gym i huset brevid med gratis pass o gym,billig naprapat omassör som vi får utnyttja när vi vill.Så jag tycker det e toppen.Vi får se hur lång tid det tar att lära allt men det ska nog gå bra!
    Förlåt om jag glömt nån,e så trött o ville bara säga hej!
    Kram

• MinMelvin

Hej Hej!!Jättefin lgh marv-håller tummarna Håller tummarna för också okt...Ni har skrivit så mkt o jag hinner inte sitta o läsa igenom alla sidor...Barn nr 2 dröjer....vi vill ha 4 år mellan som det känns nu.vi vill njuta av melvin läänge till Ang barnuppfostran så är Melvin rejält trotsig,skriker o falller ner på golvet om han inte får som han vill.Jag försöker vara tydlig o sätta gränser men jag är mkt sämre på att vara pedagogisk o  lugn än Torbjörn.Han e verkligen lugnet själv o blir aldrig upprörd över något.Nu har Melvin börjat vakna 6 på morgonen o sover oroligt..men vi får väl hoppas att det är en fas.Kram till 050930 o hela fam där borta...underbart att vara iväg...Jobbet går bra..jättemkt att lära men allt börjar klarna Melvin har vatt mkt sjuk men T har varit underbar o tagit honom på jobbet o hemma för att jag ska slippa vabba nu när jag precis börjat .Jag har säkert glömt massor,men man hinner ju inget nuförtin Kram

• MinMelvin

Hej!

okt:vad underbart att det löser sig med dagis för N så snabbt! Grattis!!
    Perkan:Hur mår Tuva nu o har Y fått en härlig födelsedag!?

Jag e så fasligt trött på Melvins sjukdomar..Han har ju rör i sina båda öron,krupp/förkylningsastma och nu har han haft ögon inflammation i princip konstant en månad.Han hostar så han kräks på nätterna trots inhalator o alla med han får.Så vi åkte till Astrid Lindgren idag o sa att nu får ni göra nåt,vi går inte till en enda närakut el vårdcentral till o får nåt nytt läkemedel.Så vi e nu remitterade till barnläkar mott. på järva,vi ska äen ringa den kontakt vi har på Odenplan.Jag e 99%säker att det handlar om någon sorts allergi ,så jag ser verligen fram emot tester.Eftersom jag har nytt jobb kan jag inte vabba nu så T har vatt hemma HUR mkt som helst.Visserligen är jag enormt tacksam som har en man som ställer upp så för min skull,men det e ju så jobbigt när han jämt e sjuk.Inget nytt att han är dålig jämt o ag har verkligen inte klagat över det innan men nu e gränsen nådd för Melvins skull!!!

Well Well,underbar dag har vi haft i vasaparken idag med vänner,så mysigt för barnen att få springa runt  o leka leka

Nu är våren här,Äntligen!!!

Kram kram

• MinMelvin

Tack!!!! Hoppas också det löser sig snart.

S3:Vet inte vad det kan vara för allergi,ev pollen eftersom ögonen varit mest nu i Mars.
    Annars har jag ingen aning..

Back to work....

• MinMelvin

Underbar gruppbild..Tiden har bara runnit iväg men man kommer ihåg  den dejten som om den vore igår

Jag tycker iof att det är underbart att dom blivit större,saknar som sagt INTE bebistiden,helst vill jag aldrig mer ha den tillbaka,men det får man stå ut med antar jag om det blir en till

Önskar er alla en Glad Påsk!
    Vi åker till skåne,det ska bli UNDERBART att vara hela familjen o mysa med mamma o pappa o grillen

• MinMelvin

Hej Hej!
    Här e vi!!!!

Hoppas ni alla mår bra?!

Jag är konstant trött,asmkt på jobbet och somnar vid halv åtta med Melvin varje kväll=NOLL liv
    Men jag återkommer nog minsann,när allt lugnat sig och man kommit in i jobbet på allvar.Jobbar ju på POP också en gång i veckan så det är mkt,men självvalt!

Vi kommer inte till träffen i helgen ,mina föräldrar kommer hit upp o ska kolla på After Dark så jag ska jobba o umgås med dem så mkt jag bara kan.Men jag hoppas det blir fler nu när våren/sommaren snart är här

Har inte läst på ett tag så jag kommenterar inget för då missar jag bara en massa.

• MinMelvin

Hej!!

Hoppas ni hade mysigt i söndags,lät som om ni åt gott iallafall

Krya på er Gilbert o Nellie....

tempo:Vad bra att ni fick en tid hos öronläkaren.På Danderyd där vi varit är dom superproffsiga o duktiga.Där kommer du få svar på alla funderingar och frågor.Jag är oerhört glad att Melvin fick in rör i sina båda öron.Efter alla typ 25 öroninflammationer han hade så är jag så tacksam.Han har inte haft ett enda problem med sina öron sen dess och det är så oerhört skönt för hans del.Dessutom åker ju rören ut efter en viss tid och kommer det inga nya öroninflammationer då så är det läkt.Kommer det nya sätter dom in igen.Han får gärna ha rör om det innebär att han slipper ha ont.Så jag tycker det är toppen att ni får komma dit,ju längre man väntar ju mer händer det med öron el vad det än är.Hoppas det inte atr för lång tid,ring o tjata

Ang trots..här är det MINA MINA el NEJ hela tiden...dessutom har han börjat slåss när han är trött o jag märker att hans kompisar som är mest flickor blir lite rädda..Jag säger förstås ifrån ordentligt men han bara skrattar då.detta tycker ju jag är ett problem speciellt när man är på offentlig plats med många barn o Melvin slår ettbarn i huvudet o mamman spänner ögonen i mig som om jag vore sämsta mamamn i världen.USCH!!!! att inte vi föräldrar kan vara mer förstående inför varandras problem och annat när det gäller barnen.

Vi har vår Urban vagn och ingen annan..jag älskar den  och den är rymlig o bra för en tvååring.Så vi kör på med den tills det är dags att vara utan.

Inga nya graviditeter på G ???

Tycker att alla man känner o umgås med som har barn i Melvins ålder  är gravida igen.Kul o få köpa bebiskläder på jobbet till alla Dom är så små och söta...

Idag gick vi till MC donalds efter dagis med en kompis o hennes dotter som går på samma dagis som melvin..En annan vän kom dit med sin tio månaders..När dom såg honom skrek Melvin o Mira bebis bebis.. tänk vad våra barn är stora nu när dom säger bebis till småttingar och ser att dom är mindre

KRAM

• MinMelvin

Grattis Marv,den var ju superfin och ni får stanna i stan

Ha en toppenhelg alla..själv ska jag jobba...
    Kram

• MinMelvin

Hej!

Härligt med alla resor alla ska på Ha nu en underbar resa perkan o ni med tempo
    N.Y e min dröm o få komma till

Tack för inbjudan okt,som jag skrev till er så är vi redan bortbjudna då.

Så söt Majken är..vad stora dom är nu och snart ska hon bli storasyster,hihi!!

050930:Kul att läsa om hur ni har det,underbara bilder på A ..

Hoppas du mår bättre snart Tempo,trist att man ska känna så andra grav kämpa kämpa..snart kommer lillen

Här e allt bra,jobbar o jobbar  ,jag älksar mitt nya jobb och det är så kul att få lära sig nya skaer varje dag.Melvin har ännu inte fått komma till barnläkare o kolla ev allergier men det tar vä ltid.Melvin ska vara ledig från dagis 6 veckor i sommar,T ska vara pappaledig,jag har bara tre veckor..Underbart för Melvin å vara ledig tycker jag!

Nu är det fredag,HURRA!!!!

Ha en trevlig helg!

• MinMelvin

Hej!!
    Skönt att du mår bättre Uno,man blir ju orolig för dig o bebisen när man läser vad du skriver...

Har ni inredningsduktiga lust att hjälpa mig ..igen Ni e så himla duktiga alla på inredning o jag har panik här hemma

Vårt vardagsrum..vi har sålt alla våra ekmöbler från Mio och nu sitter vi med två mellangrå gigantiska soffor och en stor mörklila fåtölj med fotpall.Väggarna är vita förutom en vägg som är mörklila med silvermedaljonger.Nu undrar jag vad vi ska ha för typ av möbler till sofforna och fåtäölen s allt passar.Vi får inte plats med matbord och vi vill inte ha så mkt möbler..ganska luftigt.Vi ska köpa en stor platttv o sätta på väggen,men vi behöver en skänk och ett soffbord iallafall.Den stora frågan är ..ska vi ha vitt..el brunsvart trä?? jag känner mest för brunsvart till det lia o gråa men vilket skulle passa bäst o har ni förslag på vilket soffbord o skänk i såfall?? jaja,jag har ingen aning...hoppas ni har tid o hjälpa mig för en kort stund!!
    KRAM

• MinMelvin

Jag har lagt in två kort i mitt bildgalleri nu på vardagsrum.Tack snälla om någon orkar ta sig tid o ge mig tips!

• MinMelvin

Fick denna av en kollega idag på mailen,tyckte den var så söt

EN helt vanlig mamma satt o fyllde i ett kvällstidningstest där bland annat frågan:
    "anser du att du är normalviktig?" dök upp.

Hon läste frågan högt för sig själv och den nioårige sonen lyssnade och funderade.Sen sa han:
    "-Nä mamma,du är inte normalviktig.Du är ju jätteviktig!"

Tänk vad det ytliga är ovikigt för våra underbara barn..Skönt med tanke på de krav och ideal som hägrar omkring oss...

Tack för de som orkat ge mig tips..gulligt av er..

Ha en underbar helg!!
    Kram

• MinMelvin

Hej!!
    Grattis i efterskott Majken på din namndag!

Kul att ni kommer hem snart Jenny,tänk vad tiden gått fort!Kul att börja jobba i Aug-var ett tag sedan

Hoppas Tempo har det underbarrt i N.Y..lite avis e jag kan jag säga...

Håller tummarna marv att visningen gick bra,jättefina bilder på hemnet

Vi har haft en underbar helg,grillning med vänner och kompisar till Melvin o Taxinge slott utflykt,jättemys.....
    Ang lgh så bor vi just nui o har alla möbler i vardagsrummet,för dom renoverar båda sovrummen.Men det e det värt då det blir fint sen o så himla roligt att få inreda melvins rum

Vardagsrummet e planerat o klart Mörkbrunt nytt tyg till sofforna,mörkbrun stor matta och allt annat vitt o en ny platttv på väggen.så det blir nog bra när det väl blir färdigt...

Ha en bra fortsatt mån...
    kram

Välkomna hem perkan,o välkommen tillbaka till verkligheten

• MinMelvin

Hurra för Elis!  Hoppas du får en härlig födelsedag och ett roligt tvåårskalas!

• MinMelvin

Uno:hälsa Skåne från mig,är ju uppvuxen där i närheten

Marv:underbart med bebis snart

Ni gravida kvinnor:kämpa på slutet e ju nära nu (lät klyschigt va)

Okt:Stor stor kram till Nellie o er ,fy så hemskt det som hände.Tyckte ni agerade så himla bra!KRAM

Tempo:du är såå duktig som cyklar!!

Ha en fortsatt bra dag,jag e helt slut efter en HEKTISK dag på jobbet.Nu ska jag hem till Melvin,slutar 15 varannan vecka

Kram

• MinMelvin

GRATTIS okt!!!! Jättejätteglad för er skull,äntligen

• MinMelvin

Hej!

Lät supermysigt med picninc,el kanske mer springa runt efter barnen med mat i munnen
    Vi ska på kalas och min mamma o pappa är här.Det är så himla mkt på helgerna nu när man jobbar i veckorna...
    Hoppas ni får en supermysig dag..Jag tänkte på det..Lime o limpis har jag nog inte träffat på över ett år...

Vad jag förstått så har Anna sprungit vårruset i Tisdags,vad jag vet så är det nog inga planer på maran än,el så har jag missat det ..,Däremot ska väl Erikas blivande man springa.

Imorrn ska jag vara ledig,mamma o pappa e här o idag så är dom med Melvin  på Fjäderholmarna...MYS!!!

Så underbart när dom är här o melvin kan vara ledig från dagis

Ha det underbart i solen,visst är det härligt!!

Svar på tråden And more löööve for all of us