• uno

And more löööve for all of us

Insåg att tiden rullar på och det var länge sen jag var här. Sitter på jobbet några timmar men lite kul måste man ju ha!

Anna28: Låter jätteläskigt med narkosen. Jag har varit sövd flera gånger både längre och kortare stunder och det brukar släppa helt inom en timme. Du får testa en annan tandläkare nästa gång.

Vi har bytt till vårkläder d v s rutig popjacka med tjock stickad tröja under och brallor med galon över. Majken är ju varm så vi kör utan kalasbrallor under fodrade brallor. Hon brukar se ut som hon rullat i lera när vi hämtar henne och fördelen med galonbrallorna är att vi drar dem utanpå jackan med så vi slipper tvätta den med varje dag. Sen är det mest gummistövlar med raggsockar eftersom hon har utvecklat en enorm förkärlek för vatten.

Håller tummarna för att ni blev nedsprugna på er visning idag Okt! När börjar ni bygga huset?

Barnvagn - det är vad som upptar våra funderingar just nu och vi har till 90% bestämt oss för en P&T. Fast vi behåller BB och gör den till liggvagn igen. Hur gör ni andra med tvåa på g?

050930: Låter varmt & skönt trots basselusker på andra sidan jordklotet. Känns tryggt att ni tar med er det hem sen!

Majken har höjt sin sjukfrånvaro 300% sista veckorna, först kräktes hon en torsdag så vi fick hämta henne och vara hemma även fredagen fast då mådde hon bra hela dagen. Sen blev hon dålig i magen natten till onsdag så J fick vara hemma resten av veckan men hon var bara dålig på onsdagen och har sen mått prima. Så nu har vi en något dagislängtande, överaktiv 80 cm tjej hemma som minst sagt kryper på väggarna.

Limpis: Helt med på Sebastian men Måns får du ha för dig själv Flört men nu är ju tack o lov GA igång igen!!

Vi är hemma nästa helg med ifall någon vill hänga i en park några timmar? Sen blir det sommartid nästa söndag också

• uno

Caliente 22/3
    Marvelina
    Uno

Vi kan köpa E:s gamla kläder för vi har ett tag kvar till stl 90 passar. Flört Galonen i 74/80 från Pop funkar fortfarande. Hade hoppats på din sakletarförmåga när det gäller vagn Marvelina. Har ni bestämt er för en dubbelvagn och vilken i såfall?

Ögoninflammation, halsfluss och bihåleinflammation drog jag omkring på som liten titt som tätt. Mamma gav alltid mig ögonsalva/droppar när jag sov för att slippa det ålande problemet.

• uno

Marvelina: Visste att jag kunde lita på dig!! Stort tack för sammanställning.

Vi har i några veckor hela tiden försökt tänka på vilken vagn som hade funkat och vilka krav just den situationen kräver och velar fram och tillbaka. Men till 90% har vi bestämt oss för en P&T i våning. Har terroriserat folk på stan om de är nöjda och alla verkar gilla vagnen som har den.

Håller med om det framåtvända för det skiftar från dag till dag hur unga fröken vill sitta och när hon ska sova eller det blåser storm vill hon absolut vara vänd mot oss.

Tempo: Ul - så himla skoj att det är på g. Vi har inte vårt förrän 4 april och dit känns det som en evighet. Här är också en väldans fart i magen, mkt mer än Majken som mest låg och gullade lite. Kräks lite ibland men det är så lite och vanan finns där så att säga...

• uno

Blir inget Caliente för mig på torsdag, mannen är i Karlstad och är hemma tidigast kl 21 Ledsen ska fika med en kompis kl 17 men sen blir det hem och lägga krypet i säng.

• uno

Sörjer och längtar mest till råbiff, carpaccio och en röd biff. Älskar detta och han inte med råbiff och carpaccio emellan grav. Ska fira med det när vi kommer hem från BB  ett helt berg av kött Räcka ut tungan

Mannen och jag har en diskussion hemma om uppfostran...

Ex 1 Majken lägger all mat utanför tallriken och lägger sen tillbaka den innan hon glupskt mumsar i sig allt.

Ex 2 Majken lägger all mat i glaset med mjölk och äter sen raskt upp det ur glaset istället.

Ex 3 Majken bankar med gaffeln i tallriken innan hon glatt mumsar i i sig maten

Ex 4 Majken vill absolut ha en kjol utanpå pyjamasen när hon ska gå och lägga sig vilken hon sen nöjt somnar i.

I alla exempel ovan, för er som fortfarande orkar läsa... , så anser jag att vi ska låta henne hållas när hennes avsikt inte är att leka, bråka eller trotsa. Jag tror att hon härmar oss och bara gör så som hon uppfattar det vi gör. Ex lägger tillbaka mat som hamnar vid sidan om, delar maten på tallriken osv och varför skulle man inte kunna sova med kjol?

Mannen däremot tycker att vissa saker gör man bara inte, som att leka med maten eller sova i kjol och pyjamas. Om inte vi säger konsekvent nej till alla saker utanför vad man ska så får vi ett monster där hon bestämmer.

Råd och tips???

• uno

Jag tror Limpis syftar på att jag blev marknadschef på mitt jobb i förra veckan Glad vilket känns jättekul, framförallt med tanke på att jag ska vara en del mammaledig i höst-vår. Och nej jag tar inte illa upp, det har bara inte blivit av att berätta, det har varit på gång ett tag så när det väl blev klart känns det som att det varit så ett tag och inget nytt typ.

Här var det skönt att få stöd i min syn på uppfostran - så fort vi diskuterar sådana här frågor förstår jag varför vi kommer så bra överens - och ska nu bara få maken att fatta också. Det är väl ett bra tecken å´andra sidan att våra småttingar säger ifrån och inte bara accepterar. Som dagis sa igår "hon kan iallafall säga ja fortfarande för vi frågade om hon heter Majken och då fick vi ett ja" Flört. Håller helt med om att slåss, där brukar jag vända och säga att nej, x gillar kramar och pussar mycket mer.

050930: Är också ett stort fan av Jesper Jul.

Wow Marvelina, vilken lägenhet! Ljust och bra ytor och välplanerat.

Okt - jättekul att det blev fart på er visning.

Drog ett varv igår och klämde på vagnar och insåg att ratta runt en vagn där barnen sitter i bredd inte är att leka med. Vi kommer inte ens in i vår port utan att öppna bägge dörrarna. Så nu får det bli en vånings-vagn, d v s P&T. Räknar med att ha den ett år och som sagt vi ska ju ha kvar BB som liggvagn för längre promenader och när inte M är med utan på dagis.

• uno

Tack!

Nu är jag mest irriterad på rapporten igår om att svenska barn under fem år mår så dåligt. Slutsatsen är baserad på det faktum att svenska föräldrar idag söker mer hjälp än tidigare. Kan det inte vara så att tack vare nannyprogram, Ann Söderlund, Jesper Jul, Malin Alven m fl så är vi mer benägna att be om hjälp? Sen har vi mer kontakt med barn från många andra BVC och är äldre och därmed mer ifrågasättande. Säger BVC en sak idag så tar vi inte det som lag och regler utan vi har pratat med tjugo mammor till som fått tjugo olika svar. Skrikandes 

Mest arg blir jag för att journalister bara tar emot och inte ifrågasätter slutsatser som visas från vilken rapport det än månde vara... Skit är det!

• uno

Tempo: Håller helt med dig om att föräldraorken tryter med jämna mellanrum och att viljan att vara själv och få mysa med magen gör sig påmind lika ofta.

Majken är väl en månad äldre än Ella? Vi är precis igenom några veckors sömnstrul och peppar, peppar är det lugnare nu. Vi har tagit några tuffa nätter vad gäller skrik och gråt och inte gett med oss vilket gjorde att det blev bättre. Först tog jag en natt när jag höll kvar henne på min madrass på golvet i hennes rum och så tog mannen en. Det låter hemskt och var hemskt och det tog ca 30-40 min att lugna henne, sen vaknade hon några gånger till men gav sig efter 10 minuter. Sen dess sover hon mycket bättre. Nu kör vi varannan natt och även om hon frågar efter den som inte är där så ger hon sig när man säger "mamma sover".  Hoppas ni hittar orken att ta fighten!

Däremot har en viss fröken lärt sig att gå in till oss på nätterna och tidigare har hon väckt oss men i natt gjorde hon inte det utan hade släpat in sin lilla badrumspall och ställt vid sängen och tyst som en mus lagt sig hos oss som märkte noll!

• uno

Jösses vad ni skriver!

Var på teater igår och såg Mac Beth, mycket bra!! Men något trött idag eftersom jag brukar somna senast 20 numera...

Här är det då jag som är mjukisen, mannen är mycket mindre tolerant med frökens utspel. Jag låter henne för det mesta hållas eller skojar bort och det kanske inte är så bra. Hon kommer sitta där sen i vuxenterapi "min mamma tog mig aldrig på allvar" Flört

Lördag 31 mars har vi fixardag på dagiset, är det någon som skulle kunna ta sig an Majken kl 10-15?

• uno

Men Majken har aldrig varit i England Glad 

Svar på tråden And more löööve for all of us