And more löööve for all of us
MMT: Ingen orsak
MMT: Ingen orsak
Kilar in och säger hej. Är ledig idag och det naturligtvis superskönt. Och sen helg..mmm.
Uno: Himmel vad gullig Majken är Riktigt boho chic.
Jag och min syster "bodde" förresten också i vår utklädningslåda när vi var små. Gilbert röjer gärna runt i våra garderober men har än så länge inte börjat klä ut sig, så när som på att han älskar att stoppa fötterna i skor och klampa runt. I går stolpade han runt i blöja i mina gamla röda barnträskor från tidigt 70-tal. Hann tyvärr inte föreviga det eftersom han stod på näsan rätt snabbt.
Här är det två saker som gäller (förutom att ständigt försöka rymma) - bada och lyssna på musik. Det går alltid hem.
Tempo: Vad härligt med NY-resan - vill också åka dit Önskar er en underbar tripp och hoppas du mår bra också.
Nej, nu ska jag dricka min latte och surfa runt lite mer. Ha en bra dag och helg alla
Uno: Har tyvärr inga napptips - G har alltid varit en nappterrorist och här ylas det efter napp ganska ofta. Fats det brukar funka att avleda och göra något han verkligen gillar (som att bada, sätta på en cd-skiva eller gå ut och gunga). Fast det är ju inga morgontips direkt Hade i Majken en mjukishund - funkar inte den? G är fortfarande kär i sin röda hund och den brukar kunna ersätta nappen.
Marvelina: Hoppas det löser sig för er med snitt/vaginal-grejen. Läkarna borde kunna ge ett råd om hur bebisens vikt påverkar möjligheterna för en vaginal förlossning. Malin fick väl snittas på grund av något liknande? Fast jag minns inte vad Tim vägde. Jag har hört olika från de som burit på större barn - en del har mer eller mindre blivit beordrade snitt medan andra fött vaginalt utan problem. De måste väl göra någon slags helhetsbedömning.
Här är det ledigt i fem veckor med start första veckan i juli. Två veckor av dessa kan Mathias ta ledigt så G och jag kommer att kampera en del ihop. Tur att vi har havsbadet bara några minuter från huset - där kommer vi nog att hänga en del. From 1 okt byter G förskola och inskolningen sköter Mathias, som också ska ta ut föräldardagar med G under hösten/vintern när det är lugnare på hans jobb. Vi planerar också någon form av resa i höst för att kompensera lite för M:s skruttiga sommarsemester. Får se var det blir.
Ni är alla så välkomna så hit ut om ni vill. Vi har dessutom en ny och jättefin lekpark precis bredvid huset som är toppen. Jag kommer själv ha bil i sommar så jag kan ta mig och G lite överallt.
Själv ryser jag bara av tanken på att bli igångsatt (var helt omogen). Aldrig mer!
MMT: Ja, men du och jag har ju olika erfarenheter sedan tidigare. Dels höll det ju på att gå tokigt för oss, och det spelar självklart jättemycket in. Men det var inte heller kul att bollas runt på sjukhuset innan. Kände mig som om det var en fabrik där de satte igång med förlossningar på löpande band. Läkaren som satte igång mig var dessutom jättedålig, hårdhänt och kall...burr! Inte så kul när man är nervös.
MMT: När min igångsättning kom igång så funkade det till en början - jag öppnade mig som jag skulle och svarade på behandlingen (hon som låg bredvid mig gjorde inte det - stackarn vad frustrerad hon var när det gick bra för mig). Men som sagt - den där löpande-band-känslan inför igångsättning och även i början var inte kul. Turligt nog försvann hemska barnläkaren efter ett tag och ersattes av en jättebra - det var hon som tog beslutet om snittet när hon märkte att G mådde dåligt. Hon var superproffsig och duktig på att berätta vad som skulle hända.
Tempo: Tack, det hade jag också glömt Vi Charlottor får hjälpas åt att hålla koll på det
Melodifestivalen: Vi hyrde en film istället, men nu när den är slut sitter vi och fnissar åt all usel musik. Vilket spektakel det är.
Vi tänkte ta Gilbert till Skansen i morgon eftersom det tydligen ska bli kanonväder. Hoppas han ska uppskatta årets besök mer än det för ett år sedan då napparna på lill-skansen var det enda han tände till på ordentligt Om fler vill hänga på är det bara att ansluta.
Inget Skansen idag - för trist väder. Vi tog skön sovmorgon och har sedan varit och spanat på fler parasoll till trädgårdsmöblerna.
Okt76: Bruka (Humlegårdsgatan eller invid NK) har supersnygga utemöbler - men de kostar en hel del. Och så ROOM förstås där Habitat brukar ha prisvärda utemöbler. Annars är det väl Ikea som gäller. Vi köpte snygga vita utemöbler där förra sommaren. Mio har fina också - såg fina uppsättningar när vi var där igår i varuhuset i Barkarby. Du får förspana lite på deras hemsidor.