Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

050930: Ja, här är riktigt varmt nu Mycket trevligt tycker jag som inte är någon större snöfantast. Håller det bara i sig får ni ett trevligt välkomnande. När är ni tillbaka förresten?
    Mors dag: Ja, den hade jag helt glömt. Men tydligen inte Mathias som kom med en gigantisk jordgubbsplanta (älskar jordgubbar) och underbara Clara Block Hanes (en av mina favvoskribenter näst Jan Gradvall och Susanne Ljung) bok "Claras trädgård". Om ett förortsbarn som blir inbiten innerstadsboende, sen ledsnar efter tio år och vill ha trädgård och flyttar tillbaka till där hon är uppväxt, till ett gavelradhus från 60-talet till råga på allt. Mycket passande Den ska jag gotta ner mig i den närmsta tiden.

Idag har vi suttit på Solbrännan (vårt havsbad) och låtit G springa runt barfota i sanden medan vi myst. Längtar så jag tror jag blir tokig efter att få bada

Ha en härlig dag alla sköna mammor

• snart tre

Uno: Härligt med en helg med mannen - vet hur det känns att plötsligt få träffa den man lever med Det har inte hänt så ofta här heller sedan årsskiftet, men när vi väl ses har vi desto mysigare. Håller också med om Little miss Sunshine - en mkt bra film.

Namn: Så skoj att höra hur ni tänker. Kul att Majken får vara med och tycka till - bra smak har hon också

• snart tre

Tempo: Så var det när Gilbert föddes. Nu blev ju vi igångsatta på KS så vi hade plats, men jag vet att natten han föddes var det kaos. Då skickade dem alla till Nyköping eller Västerås som kom in. Fast det fick vi veta efteråt - det inget man märker när man är där. Snittmänniskorna var i alla fall superproffsiga på KS så ni kommer bli väl omhändertagna

Och fynd är alltid kul!

Har precis lämnat G på dagis. Han kvittrade lyckligt och vinkade när jag gick. Nu blir det hemjobb innan lunch eftersom det kommer en elkille hit och ska byta någon mätare. Sen har jag jobbmöten hela dagen, men i kväll ska jag ut med ett gäng tjejer och äta middag i stan och förhoppningsvis ha skoj.

• snart tre

Okt76: Stort grattis till strecken - vilken underbar nyhet. Och vad härligt att ni stortrivs i huset. Perfekt att flytta ut och få njuta av det underbara vädret som är nu (och förhoppningsvis också stannar kvar?).

Perkan: Roligt med lyckad möhippa och skoj med danskurs. Vi panikövade kvällen innan, men valde inte någon klassisk vals utan svängde runt till "Love is in the air" från filmen Strictly Ballroom och det gick faktiskt vägen. Mathias visade sig vara en fena på att föra
    och avslutade med att dippa mig bakåt i värsta Fred Astair-stilen. Ett härligt minne - blir fortfarande tårögd när jag hör den låten.

Vi har haft en underbar helg med en massa besök. Min bästis och G:s gudmor dök upp efter en Kanada-vistelse och skämde bort oss i lördags. Hon har varit saknad och G blev jätteglad. Och igår hade vi hela kompisgänget ute på brunch - fantastiskt att sitta ute i solen och bara njuta av god mat och härligt sällskap. Sen hamnade alla på havsbadet där en av telingarna (en vild sjuåring) premiärbadade...burr!!!!...medan vi satt på klipphällarna och solade. Dessutom har vi grillat så det ryker ur öronen på oss.

Ha en härlig dag och vecka - nu är det inte långt kvar tills bebisar i tråden ploppar ut och semestrar startar. Längtar!

• snart tre

050930: Aaahhh...mammabyxtricket minns jag minsann

Låter som ni har det härligt där nere - du får locka R med att vädret är fantastiskt här nu. Klarblå himmel, sol och varmt. Och jag är hemskt gärna på en träff i helgen - är ju övergiven på lördagar eftersom M jobbar då - åker hemskt gärna in till stan och någon mysig par (Humlegården kanske???) för picknick.

• snart tre
    Perkan skrev 2007-06-04 10:11:27 följande:
    Grattis okt76!!! Lät som en superwienervals S3 och att kliva runt lite är ju inte heller fel Uno? Ett utav paren kom inte andra dagen.... så det behöver ju inte bara vara positivt och en kul (!!!) grej att gå på danskurs.....
    Ja, förutom att det inte var en wienervals då Stuffa på
Svar på tråden And more löööve for all of us