• Tempo

And more löööve for all of us

Hej på er igen! Det är så skönt att höra att vi alla har det lika jobbigt med våra små! Tack för ert stöd!

Majken är ju för söt som klättrar upp själv till er.

Anna - Jag längtar till att ni får till nr 3, tycker nyheten om tillskott kommer lite väl glest... Men många verkar ju sugna!

• Tempo

Go Jenny, Go Jenny, Go Jenny! Kom igen nu, lite tidigare kan ni väl sätta igång med (re)produktionen!

• Tempo

Glömde, jag är också den stränga föräldern.... Killar är sådana mjukisar!

• Tempo

Jenny - det ser ju helt fantastiskt ut! Se nu till att dricka riktigt mycket med champange så du kan bocka av det från listan.

Okt- roligt att budgivningen går så bra, hoppas den stannar riktigt högt.

• Tempo

Stort grattis, Okt! Kan verkligen inte fatta att det blev så högt! Håller med Malin, var får folk pengar ifrån?!?!

• Tempo

Anna - jag tittar gärna in på en kopp kaffe med en skvätt radon! Vad mysigt ni ser ut att ha det, riktigt ombonat men ändå stilrent. Kram till dig i renoveringstiderna!

Perkan - jag ska genast ta upp frågan med maken, vore ganska skönt att bli av med den smittan.

S3 - vi har lämnat bort Ella två nätter, till mormor och morfar. Inga som helst problem. Gjorde det i somras tror jag så hon var väl runt året. Vi ska till Lettland i maj och då lämnar vi Ella 3 nätter, inget som jag tror ska bli något problem. Men olika barn är ju olika känsliga, man får nog kolla lite hur de reagerar från fall till fall. Hoppas det går bra för er!

Vi har idag varit på UL, gick bra även om jag kan intyga att man är mer nojjig andra gången! BM bekräftade detta och sa att det blir värre för varje gång. Men alla kroppsdelar satt där de skulle och även om vi egentligen inte vill veta tyckte jag mig se något som dinglade lite mellan benen... Jag passade också på att vara ledig hela dagen så jag har varit och strosat på stan, vilket inte var igår. Har missat nyöppningen av SOUK (tror jag det hette) som typ var världens största topshop kändes det som. Kollade också in Madonnakollektionen, det fanns överraskade mycket kvar, dock inget som passar min växande mage... Avslutade sedan shoppingen med sushilunch med maken. Trevligt värre!

Roligt att höra att fler har en så härlig fredag, ha det så jättebra i Sälen, Okt!

Trevlig helg på er!

• Tempo

Marv - förstår att du blir sur! Jag har heller aldrig hört talas om det eller fått information från BM. Generellt tycker jag att man lämnas till alldeles för stor del utan informaton och att man får ta reda på det själv. Det är ju inte alla som är inne på FL och hör sig för... Hoppas det går bra för dig!

Jag måste be om lite råd, hoppas att ni inte misstycker att jag blir lite "intim". Var hos läkaren idag för att diskutera min kommande förlossning, snitt eller ej. Han var väl utifrån min historia inne på ett snitt men efter gynkoll konstaterade han att alla vävnader var läkta och allt så fint ut (ska man ta det som en komplimang? )Eftersom jag fortfarande är så tveksam bestämde han att skicka en remiss till Aurorakliniken. Har någon av er erfarenhet av dem? Jag har fått för mig att de främst är till för förlossningsrädda och att de kan få hjälp med sin rädsla. Så är der ju inte riktigt för mig, jag är inte alls rädd för förlossningen, jag vill enbart ha en medicinsk bedömning. Läkaren sa ju som det var, det går aldrig att garantera att inte samma sak händer igen. Och om nu allt är läkt och fint i underlivet, då kanske man ska vara glad för det och inte riskera att förstöra det igen? (Johan är väldigt mycket inne på denna linje )Som ni hör lutar jag mer åt snitt nu. Hur skulle ni resonera? Vet att jag bara ältar detta med er och ni har redan varit så gulliga att svara. Tack i alla fall för att ni lyssnar!

• Tempo

Tack S3 - för bra info och gulliga ord! Du har helt rätt, jag måste inse att det kommer blir en jättefin förlossning oavsett hur det blir. Johan är helt inne på snitt men det är ju mitt beslut, det föstår ju han också såklart. Vet inte riktigt vad det är som gör att jag inte släpper tanken på en vaginal förlossning, tyckte bara det var så häftigt och mäktigt! Men det tycker ju flera av er som fött med snitt också! Tack igen...

• Tempo

Tack Marv, också! Vi skrev visst samtidigt. Jag är precis som du, helnojjig för alla hemskheter som ett snitt kan innebära men det faktum att jag sprack från hål till hål (förlåt!) känns mindre skrämmande. HUR störd är man! Men det handlar väl helt enkelt om att man vet vad man har men inte vad man får, typ...

• Tempo

Limpis- TACK för att du vågar vara så ärlig och ge din avskalade version av situationen! Det är precis det jag behöver, höra dessa ord från någon annans mun, för när de kommer från min låter de inte lika äkta. Gulligt att dig att vara så generös med din ord. Tack!

Vi har pratat hit och dit hela kvällen och visst lutar det mot snitt och det känns helt OK. Men jag ser fram emot att träffa någon från Aurora som kan informera mig om hur det i så fall går till så jag kan planera och vara förberedd som inför en vanlig förlossning (jag har ett smått neurotiskt behov av att planera...).

Limpis - det är så roligt att höra lite ifrån dig, jag tänker ofta på hur ni har det i denna tuffa tid. Hoppas det känns OK...

Kram till er alla för att ni är så goa!

Svar på tråden And more löööve for all of us