Inlägg från: anna28sthlm |Visa alla inlägg
  • anna28sthlm

And more löööve for all of us

Antingen en vit nyare säng som är väldigt slät och enkel (utan krussiduller), ELLER en riktigt gammal säng i trä från tidigt 1900-tal.

• anna28sthlm

Jo, Blocket får några besök i veckan minst sagt... Men "rätt" säng har inte dykt upp än. Ingen panik förvisso - skulle i dagsläget ändå inte få plats på dessa 30+ kvm.

• anna28sthlm

Grattis Uno!

Och grattis Okt till den lyckade budgivningen! Håller tummarna för ett snuskigt högt slutbud!

Marvelina: Blir det Rörstrandsgatan?

Sömnstrul kommer och går hemma hos oss. Hon är väldigt punktlig med läggningen och kommer och drar i oss och säger ”schåååva schåååva” om klockan passerar sju på kvällarna. Sen somnar hon på 5-15 minuter och ligger sedan exemplariskt i sin säng fram till sju-tiden på mornarna. Ibland är dessvärre nätterna fyllda av gråtattacker och arga skrik. Oftast somnar hon om innan jag ens hunnit bort till henne, men då är ju skadan redan skedd = jag har vaknat.  Johan vaknar ALDRIG av detta och igår konstaterade jag bittert att; ”det måste vara skönt för dig som har haft barn i 19 månader och fortfarande sover non-stop på nätterna. ” Kramar till alla trötta mammor!

Verkar som våra små följer varandra när det gäller trots. Alice har visat sig vara en mycket bestämd liten tjej som skakar på huvudet och säger ”nej” åt precis allt. Ja förutom åt frågan om hon vill ha ”doodisch” (=godis) Av- och påklädning är numera ett h***te, liksom blöjbyte. Hon ålar, bökar och skriker och ibland är jag tvungen att sakta räkna ned från 10 till 1 för att inte tappa tålamodet.
    Kan även konstatera att vi fått ett barn som lägger sig raklång och skriker i affären när hon inte får palla äpplen eller möblera om bland konserverna. Oftast får hon tvingas ned i vagnen, men då krävs det både list och styrka. Tänk att en 11-kilos kan göra sig så tung när hon bestämmer sig för det?! Hon är även fenomenal på att kladda vid matbordet och att kasta leksaker genom rummet är skitkul! *suck* Vi tillrättavisar henne såklart när hon gör något riktigt dumt, men vissa strider låter vi bli att ta.
    Jag tappar tålamodet ganska fort och tolererar inte dåligt uppförande i samma utsträckning som Johan. Han kan istället vara överdrivet pedagogisk och mjuk med henne kan jag tycka. Han ryter inte ifrån eftersom han inte vill göra henne ledsen...
    Småbarnstiden med Alexander var en riktig räkmackai jämförelse. Visst förekom trots, men där räckte ett nej och inte hundraelva stycken som till Alice. De är verkligen som natt och dag. Han har alltid varit mjuk, lugn och extremt lättsam. Hon är vild, vild och VILD!

Barn nummer 3 hoppas vi anländer under 2008. Börjar ”praktisera” i sommar tänkte vi. Fler? 050930? Perkan? Snart tre? Ni verkar ju lite sugna...

Okt: Jag hoppas ni får ett plus på stickan SNART!

• anna28sthlm

Marvelina: Lägg ett förslag till mäklaren (som sedan vidarebefodrar till säljaren) om att ni betalar för flyttfirma och magasineringskostnad from mitten av juni eller nåt. Förutsatt att det blir affär nu och att inga fler bud läggs. Sen är det du som kniper igen tills flytten är klar

• anna28sthlm
    Marvelina skrev 2007-03-21 15:13:24 följande:
    anna28sthlm skrev 2007-03-21 15:11:36 följande: Marvelina: Lägg ett förslag till mäklaren (som sedan vidarebefodrar till säljaren) om att ni betalar för flyttfirma och magasineringskostnad from mitten av juni eller nåt. Förutsatt att det blir affär nu och att inga fler bud läggs. Sen är det du som kniper igen tills flytten är klar Bara det att de har två barn och har gjort helt klart att de inte kan flytta förrän 1/7 marvelina - not new and definitely not improved
    Jo då. Med en viss summa pengar så flyttar vem som helst.
  • anna28sthlm
    Perkan skrev 2007-03-21 15:30:23 följande:
    Åhhh Y är precis som J för dig Anna28 - det får mig att känna mig "hård och dum" ibland mot Tuva Kul med "ev" nytt boende Marv! Jätte fin lägenhet
    Visst är det jobbigt? Man vill ju inte vara "den stränga föräldern" liksom...
  • anna28sthlm

050930: Agnes blev väl till "down under" om jag inte minns fel? Dags för en repris? Eller hänger du på i sommar istället?

• anna28sthlm

Perkan: Grattis till vattkoppor...  Alexander hade när han var 6 månader gammal. Men som sagt; ju tidigare de får det, desto lindrigare.

Svar på tråden And more löööve for all of us