• uno

And more löööve for all of us

Nehej, så Majken får inte åka till England. Misstänker att hon inte klarar en flygresa på egen hand till Aus heller... Å' andra sidan är hon väl stor nog att klara sig hemma ensam snart bara vi ställer fram lite lunch.

• uno

Roligt att budgivningen går bra okt!! Eftersom jag missat huset ni köpte, var ska ni flytta och när får ni flytta in?

Verkar som att vi ska smörja in M med solskydd och skicka henne till Brisbane med andra ord. Fast hon är väldigt förtjust i snö när hon väl kom över den första skräcken.

Jag är morgonpigg och vaknar ofta strax före kl sex även lördag - söndag (kan ha något med att jag knoppar in kl 20 att göra...) så vi får väl hitta på något system för att skicka morgonpigga barn till oss.OBS! Endast bra morgonhumör är intressant.

Hittade superfina mammakläder på topshop.com och även så fina barnkläder men det gick ju bara att handla om man bor i england Ledsen och barnkläderna var bara till storlek 12 mån, fast vi får ju börja handla smått snart igen Glad

• uno

Lime: Jättesnällt! Förhoppningsvis blir inte dagen så lång som till kl 15 utan att vi kan pipa iväg redan vid 13-14.

Malin: Håller helt med mäklaren! Du skulle garanterat få fixa vår lgh även om vi inte ska sälja den!!

• uno

Det ser ut ungefär som när ni var hemma hos oss Lucia för ett och ett halvt år sen Skrattande så jag kommer gärna på en kopp te.

Tempo: Skönt att höra det är fler som nojjar. Shoppade kavaj och en rymlig kimono från Madonna kollektionen.

Vi har haft Majken hos mormor en hel vecka och det gick bra. Första natten var det lite rörigt men sen hade de rullat på jättebra. Men första natten borta är hon orolig även med oss.

Två nätter borta utan barn låter hur skönt som helst men det kommer ju från morsan utan samvete Generad

• uno

Marvelina Skrattande skoj tråd!

Lycka till med surprisen Perkan!

• uno

Jag ska inte hymla med att jag är väldigt positiv till snitt eftersom mitt snitt var helt utan komplikationer. Håller med dig Marvelina om att det är så otroligt mycket "farligt" när man diskuterar snitt och det låter ofta i den debatten som att föda barn vaginalt det kan alla och är gjort på en kvart där du fem minuter efteråt packar väskan och klipper gräset typ. Nu vet ju inte jag hur det är men riktigt så enkelt verkar det inte vara... Det är väldigt fokus på vad som sker efter snittet (ärr, inte lyfta, ont osv) och där tror jag nog det är dött lopp med en vanlig förlossning. Risken är ju under själva snittet men det är inte lika mycket prat om.

I mitt fall finns det inget alternativ än snitt och vi behöver inte gå på Aurora denna gång heller. BM skickar remiss till en läkare som man får lägga fram sina orsaker för och sen får du ett ja eller nej på en gång om ni inte tillsammans kommer fram till att du vill prata vidare och vill ha mer vägledning. Då hamnar du hos Aurora.

Men jag förstår att du tvekar Tempo, tror att det finns något i hormonerna som gör att man vill föda naturligt. Även här slår det till men när jag sen tänker mig in i situationen så försvinner den längtan snabbt! Min inställning till amning är likadan när jag inte är gravid eller har ammande barn, tycker det verkar helknäppt men sen så är det så självklart att jag ska amma. Hormoner....

Limpis: Tycker det låter jättebra med din bebislängtan för du kan garanterat få passa en hel massa miniknoddar här framåt september Flört Skämt å' sido så hoppas jag att ni får ordning på allt hemma och kan börja njuta av livet igen.

Har hittat till Ellos och de har faktiskt en hel del inredning som är okej, framförallt till Majken och för förvaring.

Rekommenderar även Biltema och deras billiga och roliga leksaker. Dagis har handlat massor roliga pussel, bl a ett med metspö, så nu ska vi styra kosan till Botkyrka och shoppa loss.

Någon som vet var man får tag i en verktygslåda för barn med lite snälla verktyg i. Typ hammare i plast och någon mejsel och så?

Vi sitter också fast i stl 20-21 i en del skor men i andra är det stl 22. Hon har ett par kängor som funkar i vår och så får det bli några par gympisar också. Zara har lite skoj skor som funkar när de inte ska ha dem en hel dag.

Långt som vanligt...

• uno

Vi har fixardag på dagis men tar tacksamt emot ert erbjudande om barnvakt Lime så Majken hänger nog mer än gärna på till parken.

• uno

Stackars Melvin och stackars er MM! Hoppas att ni nu får hjälp.

• uno

Vi har ingen trapp här men på väg in i lgh finns det ju flera och även hos min mamma. Majken blir snabbt övermodig och istället för att gå så försöker hon numera att hoppa eller kasta sig framstupa ex....

Vårt problem är inte trappen utan köksbordet, soffbordet, hyllan, gunghästen och alla andra ställen som vårt lejon tar sig upp på för att sen utföra en vild glädjedans över succén. Inte så lätt med grind där.

• uno

Nu har vi varit på UL och hittat en hel bebis som var väldigt aktiv och ska komma som beräknat 24 augusti - ca 10 dagar för kejsarsnitt.

GLad påsk till er alla!

Svar på tråden And more löööve for all of us