• okt76

And more löööve for all of us

Hej, hej.

Har snabbläst om snitt och vårkläder. Förstår helt hur du tänker Tempo. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt för dig!
    Marv, hoppas det går bra med klådan.

Vi kom hem från Sälen sent igår kväll. 10 grader varmt och solsken hela veckan!!! N, har älskar snön, åkt pulka, byggt snögubbar, lekt med en massa andra barn och haft det toppen. Jag och T har turats om att åka slalom och passa Nellie. Vi åkte med några kompisar så vi behövde inte åka skidor ensamma. Tyvärr aå hade vi med oss magsjuka, så hela gänget låg däckade vars en dag. Trots det har det varit en toppenvecka! Å ,på onsdag åkr vi upp till Luleå och hälsar på farmor och farfar över påsk.

Såg precis dessutom att N har fått en dagisplats nära nya huset from 2/5 ! Vi flyttar ju inte förrän 1/6, men det blir inte så stor omväg att köra dit när vi ska till jobbet så jag tror vi tar den! Trodde aldrig att vi skulle få något innan sommaren !

• okt76

MM , hoppas det löser sig med Melvin och att ni får någon vettig förklaring till alla hans sjukdommar.

Malin, trist att vara sjuk, hoppas du blir bättre snart.

Grindar och trappor. Vi kommer ha två trappor i huset. N provade den ena flera gånger när vi var där och tittade i söndags. Går hur bra som helst uppför, men nedför är det lite värre. Vi får se hur vi gör med grindar.

• okt76

Hemma från Norrland och vad vaknar jag till, snö . Trodde vi skulle åka hem till våren...

Vi har haft det toppen, hoppas ni haft en bra påsk allihop!

• okt76

Uno, låter som en toppen helg .Hoppas du får ett par lugna dagar i Göteborg.

Träff, absolut! 22/4 låter bra!

Marv, v 30, oj vart tar tiden vägen???

• okt76

Hemma och VABar idag. N fick kåldolmar till middag igår och har haft jättemagknip i natt. Så varken hon eller jag har sovit och hon sa aj, aj i morse också och ville inte ha välling. Nu verkar hon dock vara superpigg, så det blir nog bara en dag hemma och ingen mer kål för N

• okt76

T är påväg till Sankt Göran med en förmodad blindtarmsinflammation . Husläkaren var 99% säker och det blir nog op idag. Var ju inte riktigt så helgplanerna såg ut.

• okt76

Ja, sjuka män är ju inte att leka med . T är nu undersökt av en kirurg som också trodde att det var blindtarmen. Han väntar på lite blodprovssvar nu och om de visar på infektion så blir det operation idag. Så N och jag får helt enkelt ha en tjejkväll med ev. besök på sjukhus ikväll.

Marv, finns en till att kontakta på stadsdelsförvaltningen. Stefan Larsson-Lindmark Tfn: 08 - 508 09 310, han har hand om allmänna förskolefrågor, kolla med honom!

• okt76

Ja, sjuka män är ju inte att leka med . T är nu undersökt av en kirurg som också trodde att det var blindtarmen. Han väntar på lite blodprovssvar nu och om de visar på infektion så blir det operation idag. Så N och jag får helt enkelt ha en tjejkväll med ev. besök på sjukhus ikväll.

Marv, finns en till att kontakta på stadsdelsförvaltningen. Stefan Larsson-Lindmark Tfn: 08 - 508 09 310, han har hand om allmänna förskolefrågor, kolla med honom!

• okt76

Nu är den borta och T får nog komma hem imorgon. Han mår bra men har ont efter op.

N och jag har varit hos några kompisar hela förmiddagen och lekt. Har varit ute i deras trädgård, toppen! Sedan la jag tjejerna i deras syskonvagn och gick en runda i vårsolen! Så idag har jag provat på att vara tvåbarnsföräldrer en stund .

Jobba, ja. Jag satt igårkväll mellan 20-22 . Å, jag skulle behöva göra lite till i helgen, blääää.

• okt76

S3 förstår var du tänker på angående sjukskrivning . T blev faktiskt inte sjukskriven alls men det var på egen begäran. Han kommer vara hemma i några dagar och hans förhoppning är att han ska kunna jobba mot slutet av veckan. Behövs ju ingen sjukskrivning när han är hemma mindre än fem dagar. Just nu tycker jag dock det verkar ganska avlägset, han har minst sagt ont ( kan ju bero på att han inte hämtat värktabletterna och inte ätit någon sedan i morse... Jag har varit och hämtad åt honom nu). Det intressanta kommer nu. Läkaren sa att han kunde sjukskriva honom tre veckor om han ville. Det är skillnad på snitt i magen och snitt i magen .

T är i alla fall hemma nu och mår väl efter omständigheterna bra. N tycker han är tråkig och hon har velat ligga på honom hela em, vilket inte går . Fast N tycker det är lite roligt att hon är snabbare än pappa just nu .

Hoppas ni haft en toppenhelg i solen. Låter härligt med SPA. Jag och N har varit i nya huset på fika med grannarna. Kul!

Svar på tråden And more löööve for all of us