Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

Anna: Blev du sövd? Oj, vad har du gjort då? Och vad läskigt det låter med drogeffekten. Det låter helt knasigt att du ska må så dåligt efteråt. Det är min spontana reaktion och dessutom verkar inte läkaren ta dig på allvar. Har du någon annan du kan kolla med?

Kan bara relatera till enda gången jag blev sövd (när G föddes) och då vaknade jag två timmar efter operationen och kände mig lite småmör men inte mer än så. Var lite seg dagen efter men det berodde nog mer på att jag sovit så förskräckligt dåligt innan igångsättningen än narkosen. Sen mådde jag bra!

Hoppas det löser sig och kram till dig

050930: Nej, stackars A Hoppas det går över snabbt.

• snart tre

Anna: Usch, jag tycker det låter supermärkligt! Har tyvärr inget minne (hela upplevelsen av min sövning är smått luddig som du kanske förstår) av om de frågade om längd/vikt men ism med ett katastrofsnitt så tror jag att de gör en uppskattning pga omständigheterna. Annars trodde jag att dosen reglerades i förhållande till de faktorerna? Och det där med testdosen verkar jag milt sagt mysko.

Tycker du ska ta dig in till sjukhuset om du inte känner dig bättre i morgon. Massor av kramar från oss

• snart tre

Anna: Hur har det gått? *orolig*

Vi har precis kommit hem från en fräsch brunch på Fåfängan (rekommenderas starkt) med ett gäng kompisar och e väldigt snäll G, som storögd satt i barnstolen, åt sin mat och lyssnade på musik i nästan två timmar. Aldrig har vi väl båda fått sitta ner samtidigt och äta i lugn och ro och hinna prata med kompisarna. Helt underbart! Glad

Invigde också G:s nya vårjacka och fleece idag och det var återigen en hit. Han var så otroligt söt när han stolpade runt i sin klargröna jacka med matchande grönrandig mössa och nya snickarjeans (present från mormor) samt vårskorna i solen och gruset utanför Fåfängan. Det märks att han tycker att det är skönt att slippa vinteroverallen och stövlarna.

Ha en jättebra lördag och fortsatt helg Kyss

• snart tre

Halloj! Är också inne och pular runt eftersom nyheterna bröt av den brittiska kriminalserien vi tittar på.

Anna: Men usch, vad har den där käftmänniskan gjort egentligen. Skönt att det verkar gå i rätt riktning i alla fall. Skickar en kram till *KRAM* och hoppas det försvinner snabbare än snabbast

I dag köpte vi en vit växasäng till Gilbert. Ska hämta den i veckan. Blir väldigt spännande att se hur han reagerar på det?

• snart tre

Anna: Nej, vi höll också på att ge upp angående växasäng när vi sprang på en snygg, vit i en second hand affär för barnprylar i Täby. Eller rättare sagt - min kära mamma, som är precis som jag och kan snoka runt överallt för att hitta rätt, hittade den och ringde och tipsade.

• snart tre

Växasäng: Om det inte vore för att vi vill ha en nu skulle jag mer än gärna väntat in sommaren för att försöka hitta en växasäng på auktion eller liknande. Ser ibland superfina växasängar från 50-talet på sådana ställen. Men givetvis ALDRIG när man verkligen behöver dem

Hade gärna tagit en tur över till Danmark också (ja, när vi är i Skåne i sommar alltså) för att sängspana - tycker de gör mycket fina barnmöbler.

• snart tre

Marv: Om ögoninflammationen, som G också haft, så sade vår läkare att det oftast är ett virus som det kan ta 14 dagar för att helt gå över. Men vi fick ändå en ögonsalva på recept som hjälpte väldigt bra - ja, dvs när vi lyckades få in den i G:s ögon (ål, vad är det???). E:s snorande och hostande låter som det G dragit runt med innan han fick ögoninfektionen. Enligt läkaren så sätter sig gärna sånt i ögonen (BLÄ!!!) också. Smittsamt som sjutton till råga på allt.

Galonset: Det G har är från Abeko i stl 80 och det passar fortfarande, men han är ju en spinkig plutt så till hösten lär det knappast räcka. G är 80/86 nu beroende på vilken typ av kläder det är och galonsetet är nog lite större i storleken. Vad har E för stl nu? 86? I så fall tror jag 90 är jättebra - de ska ju få in kläder under dem också.

Jag säljer för övrigt av alla G:s ytterkläder vartefter. Skulle bli knäpp om vi sparade allt sånt och det brukar vara lätt att bli av med.

Svar på tråden And more löööve for all of us