Inlägg från: anna28sthlm |Visa alla inlägg
  • anna28sthlm

And more löööve for all of us

Ok ok, om vi ska vara riktigt petiga så är jag faktiskt 163,5 cm. Men jag gillar min längd så den där halva cm är inte särskilt viktig för mig. Och tur är väl det, diggar inte klackar alls! (Får ont i fötterna efter någon timmes stapplande)

• anna28sthlm

Så roligt med lekträffar på en veckodag! Hade jag inte jobbat så hade vi gärna följt med.

Nu bor vi hemma hos mamma och pappa i Järfälla. I mitt gamla flickrum med heltäckningsmatta och strukturtapeter. Mamma höll sig i 2 (hela) dagar innan hon började tjata om bestick som stod fel i diskmaskinen och kläder som låg på fel ställen. Jag återupplever barndomens glada dagar med andra ord. Fundersam

Hoppas ni mår bra och får ordning på järnvärden, allergimediciner och ihållande hosta. Tänker på er.

Hej hej!

• anna28sthlm

Fina hus helt klart, men de två första var lite... FÖR mycket på något vis. Kan inte sätta fingret på vad bara? (Okej okej jag är dödligt avundsjuk )

Jag röstar på lägenheten för 6 mille (Jisses!). Nacka är för långt bort. 

Lunch? FK? Vad?! 

• anna28sthlm

uno: Jag har en klasskamrat som blev stelopererad i ryggen när hon var 25 år. Dessvärre är hon bosatt i Tyskland sedan 4 år tillbaka och vi har knappt någon kontakt längre, men jag kan göra ett försök och se om hon är pigg på att dela med sig av sina erfarenheter. Minns att hon (åtminstone för några år sedan) enbart var positiv till operationen.

Okt: Kul att N, och du, trivs med förskolan! Vi kommer också att byta i augusti och jag har ont i magen redan nu över det. Hon som trivs så på nuvarande fsk med barn och helt fantastisk personal... Men efter din solskenshistoria så känns det lite lättare

• anna28sthlm

Åh det är ju snart! Kan ju inte bli bättre. "Hej och välkommen bebis - här bor vi!" Grattis igen!

• anna28sthlm

Vi har en Akta duoflex XTP och är supernöjda! In och ut med armar sker hur smidigt som helst!

snart tre: Är väldigt glömsk nu, men visst är det äggprotein som G är allergisk mot? Hur yttrar/yttrade sig det? Alice är på utredning för födoämnesallergi och jag misstänker det ovannämnda.

• anna28sthlm

Alice har ständig diarré. Hon har haft det sedan 8-9 månaders ålder, men det var först för några månader sedan som vi började reflektera över det. Dessutom så får hon stora sår i rumpan av diarrén. Även om blöjan byts nästan med en gång. Hon är också väldigt torr i huden och har ofta rödblossiga kinder. Provade ett tag att ge henne låglaktosmjölk då vi misstänkte laktoskänslighet (vilket jag har), men det blev ingen förbättring. NÅGOT är det ju...

• anna28sthlm

snart tre: TACK för informationen! Tycker mig se ett samband med fisk och ägg (och i viss mån mjölk) faktiskt. Gjorde pannkakor för några veckor sedan och då var diarrén värre än vanligt och i förrgår åt vi fisk och då blev det blöjbyte 4 ggr inom loppet av 2 timmar. Men det kan ju vara tillfälligheter?

• anna28sthlm

Johan var till vårdcentralen med henne för två veckor sedan och då tog de diverse blodprover som vi ännu inte har fått svar på. De skulle också skicka en remiss till en barnläkare för vidare utredning. Antar att man som förälder får ligga på rätt hårt för att inte ligga sist i den där kön i all evighet... Hon säger ofta "aj jumpan" när vi ska byta på henne och det skär ju i mammahjärtat

• anna28sthlm

Snart tre: TACK igen! From nu så är det Oatley eller Go Green som gäller! Tack och ha en fortsatt mysig helg!

Svar på tråden And more löööve for all of us