• uno

And more löööve for all of us

Massor grattis Marv & så glada att ni blir kvar i stan!! Glad

050930: Vi har en Britax tror jag det är, eller rättare sagt två för vi har en till makens jobb-bil också. Den ska fungera till hon är fyra år och är en bakåtvänd som funkar i både fram och baksäte. Köpte den för att den var en av få som fanns i enfärgat svart utan massor konstiga mönster, så säkerheten har jag inte koll på Generad.  Den är enkel att sätta dit och ta  bort, tar typ en minut, man trär några "bälten" i framstolen och så använder bilens  bälte så är det klart. Sen är jag osäker på hur hon ska få plats i stolen tills hon är fyra men det är en annan femma.

Okt: Kul att nya dagiset blev bra! Tack för tips om fleece, vår börjar bli liten. Ska ändå dit och byta ett par byxor som jag råkat handla två av samma av...

• uno

050930: Tror det är väldigt svenskt med barn bakåt och att i princip hela övriga världen så åker barn framåt e babyskyddet men jag håller med om att det är konstigt eftersom det är säkrare. Majken åkte framåt när vi var i Spanien i somras men hon gillar å' andra sidan att åka bakåt också.

Mjölk, dricks med stor aptit och i stora mängder. Kan du inte testa att låta henne dricka i en rolig mugg eller med sugrör så kanske det blir roligare? Vi kör med feta mjölken, röd, vilket BVC har påpekat att "det rek inte utan räcker med mellanmjölk". Men äter man fettsnålt i övrigt och dessutom inte är vidare stor så följer jag magkänslan och undviker allt som är light och non-fat.

• uno

Snart3: Har sett att Asko har snygga parasoll och även Coop Forum i Bromma hade en del när jag var där i veckan.

Eftersom jag & maken skyr allt vad arbete heter både hemma och i trädgård när vi är lediga  och därför aldrig kommer bo i hus så är det ganska knepigt att vi lyckats bli engagerade i trädgårdsskötsel både på dagis och här i Brf... Därav mitt besök på coop.

Nu ska vi ut i solen igen!

• uno

Vi kommer gärna på midsommar, superbra initiativ!

Om någon av er som packar och flyttar behöver barnvakt så bara hör av er!

• uno

050930: Fyra barn, JCH ska väl ha barn i juli - augusti också?

Måste stämma av med maken om när han är hemma. Nästa vecka är det ju kortvecka så onsdag kan jag alla gånger.

• uno
    Tempo: När jag var på koll för några veckor sen så sade BM just det att det gör mkt ondare i magen och fogarna andra gången. Håller med om att magen och sammandragningar är mkt mer påtagligt men däremot är mina fogar bättre än sist.

Mannen skrattar på kvällarna åt vilken aktivitet det är i magen för det syns utanpå på en meters håll att det rumsterar om där inne.
  • uno

Vårat monster som älskar att klä ut sig, måste ta mig i kragen och fixa en utklädningslåda! Tänkte shoppa loss på lite hattar, skor och sjalar från någon second hand butik.

• uno

En arbetskompis till min man, Martin 25 år, har blivit av med sitt andrahands boende eftersom hyresvärden har dumpat sin flickvän och nu vill ha tillbaka sin lgh...

Är det någon som vet någon som har en lgh modell mindre att hyra ut för en längre eller kortare period? Han kan nog tänka sig bo lite varsom men helst nära stan och med vettiga bussar/t-bana runt knuten (precis som alla andra).

• uno

Vilken cool beachbrud Agnes har blivit!

Synd med lgh okt, Martin fortsätter leta så är det ngn som hör så pip hit!

Vi blir också långlediga i sommar, går på semester till midsommar och sen kopplar jag på mammaledigheten 1 augusti och så öppnar Majkens dagis 6 augusti igen. Känns bra att ha några veckor att få igång henne där innan hon upptäcker att det har flyttat in en till hemma hos oss Flört

Någon mer med ett barn som har fått dille på att bädda ner allt? Hon bäddar värre än lillasysters hundar när de är skendräktiga. Varenda gosedjur och docka är invirad i sjalar, handdukar, täcken och vad hon kommer över och så lägger hon dem omsorgsfullt i sin säng, vagnen eller ute i soffan. Lägger hon dem i soffan är hon mkt noga med att de ska ha fjärrkontrollen också.

Sen har vi fått nappdille! Hon får bara ha napp när hon ska sova och det har fungerat jättebra tills för en månad sen då hon började yla e nappen så fort hon blir ledsen ex. Nu har hon börjat med att gömma nappen på morgonen, innan vi tar den, och så rätt var det är kommer hon stolt med napp i munnen och då är det ju omöjligt att ta tillbaka den... Några tips??

• uno
    Snart3: Vi har semester med mannen från midsommar och två v framåt, sen jobbar han hela sommaren för att kunna vara ledig när bebis föds, så här kommer två som gärna hänger på er till havsbadet. Har hört att Hässelbystrand ska ha ett busbra bad också.

Marvelina: Tror MVC & BB idag har järnkoll på just stora bebisar och låter ingen försöka föda om det finns risk att det inte ska fungera. Var det inte så för dig Malin? Vill du veta mer om snitt så bara fråga på! Jag har även boken om kejsarsnitt du kan få låna om du vill.
Svar på tråden And more löööve for all of us