• okt76

And more löööve for all of us

Låter som om ni hade en bra måndag. Vi var på barnadiset med våra kompisar på fm och sen åkt vi hem till dem och grillade på kvällen. Nellie och Mira hade verkligen en toppendag! Igår var vi bara hemma och slöade, gick på fik och hade mysigt.

Idag har N och jag varit på nya dagiset. Oj, oj vilken skillnad mot det i stan. Visst N har trivts jättebra där men det är inte riktigt lika lätt med lokaler m.m inne i stan. Nya dagiset ligger i ett skogsbryn med Rösjön nedanför. Allt var mycket renare och fräschare. Finns till och med en gympahall med mattor, ribbstolar, bollar m.m. Varje onsdag är det utflykt med matsäck . N boade in sig direkt och förstod inte alls varför vi skulle gå hem när de andra skulle äta. Hon sprang in i matrummet och ville också vara med. Så imorgon blir det både äta och sova och jag går ifrån ett tag.
    Kalle 2 1/2 har utsett N till sin bästa kompis . Tror han bor alldels i närheten av vårt hus också, så de kommer säkert leka en massa. Känns jättebra att jag tyckte om det, vi har ju inte varit där innan utan chansade bara.

Dags för vin/läskkväll snart ???

• okt76

Svårt val Marv. Jättefina hus fast 1 och 2 är lite för mycket trend för min smak (ja, ja jag vet att jag köpt ett 70-tals hus ). Håller med övriga talare om att det är viktigt att ha nära till dagis, jobb, affär etc.
    Mitt tips är magkänslan.

Anna, jag är impad av er...

Dag 2 på nya fsk gick toppen. N åt och sov där idag medans jag var och shoppade ! Hon går omkring här hemma och ropar efter Tessan som hennes fröken heter. Så både N och jag är supernöjda!

Inga diskbråcks tips att komma med.

• okt76

Dagens tips!

Halva priset på POP windfleece!

Trevlig helg! Här ska packas.

Lime krya på dig.

Marv, lycka till.

• okt76

Oj, här har det varit aktivitet i helgen.

Tempo, barn under 10 år ska inte sitta vid airbag. Precis som någon annan skrev, pga att de inte tål trycket som blir när den löser ut.

Anna, hoppa ni får någon diagnos på lilla A. Låter inte alls kul.

Vi har haft en toppenhelg. Skansen igår och idag har vi varit vid Taxinge slott och i Mariefred. Fikat, ätit lunch och myst.

Efterlyser vinkväll igen. Någon som är sugen???

• okt76

Nä, inte torsdag. Då har mannen kick-off på jobbet. Onsdag?

Är det någon som inte fått midsommarinbjudan? Satt nämligen och fibblade med adressboken och jag kan glömt någon. Säg till i sådana fall så skickar jag!

• okt76

Hm, fredag då? Eller må, eller ti nästa vecka?

• okt76

Har skickat en inbjudan på mailen . Vi tänkte passa på att inviga nya huset i midsommar.

• okt76

1/6 går lasset. Stod 50 kartonger utanför dörren när jag kom hem idag...

• okt76

Kul att några kan komma på midsommar. Det blir även lite andra blandade kompisar.

Korsika låter inte dumt alls. Kul med bröllopet också. Känner igen det där med konstiga drömmar. Hör till att oroa sig för det mest innan .

NY, låter ju också helt underbart. Jag kan åka med Johan om du har för ont Tempo . Hoppas det känns ok, så att ni kan se lite. Annars är ju några dagar på ett hotellrum inte helt fel heller!

Vilken underbar bild på Majken!

Kan kanske ev ha en lägenhet. Vet att en kompis till oss hyr ut sin och den blir ledig snart, vet dock inte om den är uthyrd än. 2:a i Solna. Ska kolla och återkommer.

• okt76

Ser ut som om A trivs alldeles utmärkt på beachen !!!

Uno, tyvärr. Lägenheten hyrdes ut i fredags.

Utklädningslåda var en bra idé. Ska nog bli en här också.

Svar på tråden And more löööve for all of us