• okt76

And more löööve for all of us

Här har vi packat, packat och packat. En tur till Vandisparken i regnet med N. Sen fick hon syn på ett flygplan och kom på att hon skulle åka till farmor och farfar .

Ja, ser att ni kort nämde spektaklet igår. Vi har som tradition att alltid se melodifestivalen ihop med några av några kompisar. Nu funderar vi seriöst på att bryta den traditionen.

Någon som har tips på bra ställe att köpa utemöbler? Vi är på jakt efter matbord samt någon mysig soffa att krypa upp i framåt kvällen med ett glas vin i handen och titta på solnedgången .

• okt76

Tack för tipsen! Ska kolla runt lite.

Uno, kram ! Låter inte kul alls. Skönt att lillknodden mår bra!

• okt76

MM, tyvärr så är mina inredningsgener inte se bästa. Håller med att det kanske vore snyggast med mörkbrunt (typ valnöt). Fast med vitt skull det ju bli lite ljusare. Inte lätt helt enkelt.

Själv är vi i stora valet och kvalet om vi ska ha ek eller valnötsgolv i huset. Gillar valnöt, men frågan är om det kommer kännas lika ok om 10 år. Golv är ju inget som man lägger om så ofta. Era åsikter, tack!?

Limpis, kul att höra av dig och att det verkar gå åt rätt håll där hemma.

Jag och N är hemma idag. Jag fick jätteont i halsen igår och N hade helt plötsligt 39 graders feber. Idag är dock febern borta, men det är förmodligen något som kroppen håller på att brottas med. Hon sov i 2 1/2 h nu på dagen så riktigt kry är hon ju inte. Själv låg jag på soffan och tittade på Marie-Antoniette!

Imorgon åker vi till Öland och ska tillbringa helgen i stugan!

Trevlig helg allihop om vi inte hörs mer!

• okt76

Marv, håller tummarna för att det var massa folk där igår!

Vi har haft en toppenhelg på Öland. Sol, grilla, vin, leka, 90-årskalas, träffa kompisar, spela golf, sova. Det var en sammanfattning av helgen . Hoppas ni allihop haft en mysig helg!

• okt76

Låter som om ni haft toppenresor Perkan och Tempo!
    Tempo, hoppas nu njuter av lediga dagen!

Limpis, vi kan tyvärr inte komma på Elis kalas. Vi flyttar den helgen.
    Tänk att först i gänget blir två år!!!

S3, hoppas Gs öron blir bättre snart.

Jag har också en hemma som säger "äskar dig", när vi säger det till henne. Inte ett öga torrt . N har blivit en riktig pratkvarn och sätter ihop fyra ord nu.

• okt76

Marv, vad trist att du inte fick ta beslutet själv. Är ju skillnad på bra argumentation och att någon annan tar beslut.
    Kram!

• okt76

Marv

Idag när T hämtade N så var hon helt uppsvullen i ögonen och över näsan och alldeles röd. På förskolan trodde de att hon hade någon allergi så det bar av till läkaren. Läkaren kollade lite och konstaterade att luftvägarna var ok. Han sa att det var svårt att avgöra om det var allergi eller virus och gissade på virus. Konstigt tyckte vi eftersom det gick så fort och efter några timmar här hemma så var svullnaden borta och hon var nästan inte röd alls. Till saken hör att de fällt ett träd vid förskolan idag och luften var alldels vit av pollen. Så vi gissar på att det var allergi mot pollen i alla fall. Ska ringa läkaren imorgon och se hur vi ska göra. Lite läskigt när hon såg ut som en svullen liten boll i ansiktet .

• okt76

Nellies allergireaktion tog en otäck vändning igår. Hon var på dagis på dagen och var lite lite irriterad i ögonen när jag hämtade henne. Allt var som vanligt och hon somnade vi 20. Efter någon timme började hon hosta en massa och ville bara vara hos mig. Å, sen blev hon alldeles stel och började svullna i ansiktet. T ringe ambulans och de var här på några minuter. Under tiden blev N bätter och svullnaden gick ner något och hon hade inte svårt att andas länge. Ambulans personalen gav henne adrenalin och kombination med syrgas som tog bort det mesta av svullnaden. N och jag följde med ambulansen och T tog bilen , hon andades in mer adrenalin och när vi kom till Astrid lindgren var hon redan mycket bättre. 2åring med tre omgångar adrenalin i kroppen= speedad . N for omkring som en tog ända fram till kl 01. Hon rasade bobcar runt akuten, bäddade nallar, gick utanför alla dörrar och kollade om "bebbe gråter", bakade låtsatskakor, pratade med personalen . Vid 00 tiden bestämdes det att hon skulle läggas in på observation och hon fick även lite allergimedicin. 01:30 var hon och jag på rummet och hon somnade på de två minuter det tod för undersköterskan att gå iväg och göra välling till henne. I natt har allt varit lungt och vi fick träffa en bra läkare idag.Han gav samma förklaring som både vår husläkare och akutläkaren i natt gav. Hon har fått i sig en så stor mäng pollen att det nästan blir en giftreaktion i kroppen. Det som hände i går kväll var att hom hostade upp en massa partiklar som fanns i lungorna och reagerade på dem. Hon är förmodligen inte alls pollenallergier utan vem som helst kan reagera på vilken ämne som helst i för stor mängd. Låter helt rimligt tycker vi eftersom flera på dagis reagerat de senaste dagarna trots att de aldrig gjort det förut. Den som beslutade att fälla ett träd mitt i värsta pollenperioden tänkte nog inte till särskilt mycket. Nu har i alla fall N fått allergimedicin som hon ska ta några dagar. Sen kan vi ta den om hon börjar klia sig i ögonen. Om det händer igen så kommer vi ha en snabbväg in på KSallergiklinkik eftersom det blev så allvarligt igår.

Det var vårt senaste dramatiska dygn. Känns skönt att fått en förklaring som känns vettig. N och jag har precis vaknat efter en tretimmars middagslur. Blev inte så många timmars sömn i natt.

• okt76

Nu har vi hunnit lugna ner oss lite, men en och annan tår har fällts idag. Chocken kommer liksom efteråt.

N har fått Tavegyl, som hon ska ta idag och imorgon och sen har vi den vid behov om det behövs. Hon kommer förmodligen sova som en stock inatt eftersom trötthet är en biverkning.

S3 , trist med sjukdom igen. Hoppas du kryar på dig.

Tempo, vad skönt att beslutet är fattat och att det känns rätt!

Tack, för alla kramar. N skickar tillbaka en snorig puss till alla kompisar!

• okt76

Vad då sol och fint väder??? Vi har packat, packat och packat hela helgen. Som tur var kom mormor igår så N har fått vara ute idag i alla fall.

T och jag smet ut en runda igår kväll och käkade middag på hotellet ihop med några kompisar! Smaskens!

Nellie mår alldeles utmärkt nu och idag har hon inte fått någon medicin. Vi ska kolla så att det berömda trädet är bortforslat från dagis innan hon får gå dit igen.

Hoppas ni andra har njutit ordentligt av sommarvärmen!

• okt76

Tempo helt ok, kul att ni kommer!

Imorgon får vi huset!!!

• okt76

Flyttat!!!

Nu är vi på plats i huset! Hela familjen stortrivs och det känns verkligen toppen. Dessutom fick vi en toppeninflyttningspresent igår... Två streck på en sticka ! Hoppas den vill stanna kvar där inne i magen så att N får ett litet syskon i februari!

Perkan, låter som en bra möhippa. Vill veta mer!

• okt76

Tempo, oj vad spännade ! men tråkigt för oss . Förstår helt klart att ni tar möjligheten att få lite mer livskvalitet. Håller helt med er andra om att Ella kommer klara flytten alldeles galant. För N tog det en dag på dagis och fem minuter u nya huset tills hon hade anpassat sig och accepterat att detta var hennes nya bostad. (Ella vet ju inte om ni flyttar 1 mil eller 20).

Limpis, kram till E. Hoppas febern går ner snart. Inte kul när de små liven är dåliga.

Marv, snart dags!!! Tänkt om några veckor sitter du med en liten bebis i famnen!

Dags att jobba lite.

• okt76

Vi har av någon konstig anledning fullt upp i helgen. Är en och annan kartong som ska packas upp och gräsmatta som ska klippas och hus som ska renoveras... Så vi hoppar över picknick.

Springa , vad är det???

• okt76

Välkomna hem 050930!

Fredag och fint väder!!!!!!!!!

Ja, ni är så välkomna så att komma och packa upp. Kan även erbjuda rivning av vägg, gräsklippning, såga ner träd och buskar m.m. Så välkomna .

Svar på tråden And more löööve for all of us