• Tempo

And more löööve for all of us

Hej på er!

Tycker också att det är ett jättetrevligt initiativ inför midsommar, Okt! Vi kommer gärna om vi blir kvar i stan. Min syster fyller 35 den helgen och jag vet inte om det blir firande för henne. Men jag hör av mig!

Får nog hoppa över vin/läskkväll nästa vecka. Vi åker ju till NY på torsdag. *roligt!* Tyvärr har jag bara den sista veckan börjat känna av graviditeten mycket mer. Tycker det drar och spänner som fasen i magen, känner ni det också Uno och Marv? Har gått och köpt mig en graviditetsgördel och den känns bra. Men idag var jag tvungen att hoppa av tunnelbanan på väg in till stan för jag mådde så illa att jag klöktes i en påse på perrongen. Inte kul...

• Tempo

God kväll brudar! Sitter här och försöker hänga med i melodifestivalen, tycker det är svårt.... Är det inte för många låtar? (eller börjar jag blir gammal???) Är solo med Ella i helgen då Johan är i Gbg på svensexa.

Perkan - hoppas att ni får en fantastisk semester! Visst var det imorgon ni skulle åka?

S3 - Grattis på namnsdagen! .-) Min mor ringde i morse och grattade mig. (heter också Charlotta) Jag fattade inget då jag har dåligt koll på namnsdagar.

Är det någon som känner för lek i någon park imorgon? Vi är som sagt ensamma och jag måste hitta på något kul med Ella. Jag tittar in i morgon bitti för att se om det finns något intresse.

• Tempo

Hoppas ni fick en trevlig dag på Skansen, S3! för oss blev det lek i parken med Lime och Isa, vi klarade oss innan regn som tur var.

Hoppas ni andra mår bra och har haft en skön helg!

• Tempo

Malin - synd att vi inte visste att ni var inne i stan. Vi var i Kronobergsparken, dock inte så tidigt som ni riktigt!

Utemöbler - ja, det finns mycket att välja på i olika prisklasser. ROOM har ju som sagt ursnygga saker men jag tycker det blir lite dyrt.... Vi har handlat lite på Bauhaus (jag vet, oglamoröst men prisvärt!) och även Plantagen. Hoppas ni hittar något ni gillar.

• Tempo

Hej på er!

Uno - vad skönt att du mår bättre! Det lät inget vidare det där med gallsten... Men hade inte du det förra grav. också? (eller var det någon annan?) Bra i alla fall att de kollar bebben ordentligt, då blir man ju lugn.

Du har tipsat om förlossningstråden tidigare, det var jättebra. Skönt att du fått OK för snitt, jag trodde dock att man fick sitt datum med en gång... Jag har fått en läkartid till spec.mödravården på KS nästa fredag. Skönt att träffa en läkare med en gång så man slipper dra historien flera gånger. Ska precis springa ner till MVC nu, hoppas allt ser bra ut!

• Tempo

Hej på er! Ville passa på att önska er en trevligt långhelg, nu drar vi till flygplatsen! Så förhoppningsvis är vi på Amerikansk mark om några timmar. Ska bli så kul! Ha det toppen så hörs vi nästa vecka! kram

• Tempo

Hello på er! Nu är även jag tillbaka på svensk mark och vi har haft det underbart bra! NY är ju verkligen en toppenstad och även om jag var orolig att tre heldagar skulle kännas för kort var det helt lagom. Man orkar inte mycket mer med allt folk och gigantmagen. Men allt har gått jättebra och vi kom hem med stoooora shoppingkassar (mest till Ella). Så himla kul att shoppa! Jag är ledig idag och Ella är på dagis så det är en riktig lyxdag. Det behövs dock för att komma ikapp med sömnen lite. Men till alla er som funderar på att lämna era små 2-3 dagar kan jag meddela att det inte varit några problem. Det enda var i morse när Ella och Johan gick upp och jag låg kvar i sängen, så var hon helförtvivlad och vägrade äta frukost. (ett skolboksexempel på det övergivna barnet som tror att mamma ska försvinna igen) Detta fattade ju dock inte min man som försökte muta med olika flingor, yoghurt och smörgåspålägg. Så jag fick vältra mig upp (liknas mest vid en ångvält numera) och gå ner och prata med henne och förklara att nu vara mamma hemma igen och ska hämta henne på dagis. Då åt hon glatt och vinkade hejdå när hon gick. Är det någon mer än jag som har en man som inte pratar riktigt med sitt barn? De små förstår ju ganska mycket nu. Ja, ja nog om mig.

Perkan - vad härligt det låter som ni haft! Skulle gärna åka till Korsika någon gång. Förstår att ditt hjärta brast när lilla Tuvisen sa att hon älsakde dig!!!! Ella pratar inte heller så mycket, ibland säger hon "elschar" tillbaka och klappar mig på kinden och det räcker för att jag ska börja lipa...

Jenny - kul med jobb igen! Men du har ju lyxen att vara ledig hela sommaren också, då får vi passa på att ses lite. Är impad av att du undervisar i franska. Jag kan räkna de franska ord jag minns från skoltiden på en hand...

• Tempo

050930 - känner verkligen igen det där med telefonsnacket! Ella har börjat krypa upp i soffan, bulla upp kuddaran och lägga sig med filten över sig och ta telefonen och prata. Som värsta divan! Undrar vad hon kan ha fått det ifrån.... Hmmm....

• Tempo

Marv - tråkigt att du inte blev lyssnad på... . Kan du smälta informationen och se att det blev ett bra alternitiv, tror du? Annars måste du ju prata med dem igen så att det verkligen blir du som bestämer. Hoppas det går bra. Själv ska jag dit på fredag och är lite spänd på vilken linje de väljer att gå på, medicinsk säkerhet eller kostnadseffektivitet.... Man måste nog veta ganska bra själv vad man vill har jag en känsla av.

• Tempo

Marv - stort grattis till försäljningen! Det är ju ett jättebra pris, ju! Roliga du....

Uno - jag är lite nervös inför mitt samtal imorgon pga vad ni gick igenom förra gången. Om jag måste försvara mina argument till ett ev. snitt blir jag vansinnig, men tidigare läkare har ju snarare varit inne på att det vore det bästa så förhoppningsvis går det bra. Återkommer....

På tal om cykling kan jag meddela att jag är lite nöjd över att jag fortfarande cyklar till jobbet varje dag, med Ella där bak på vägen hem. Trots den stora magen går det riktigt bra, men stortjejen där bak börjar bli tung nu. Pust... Men det är ju i princip den enda motionen jag får så jag får väl vara nöjd över det. Jobbar ju bara en dryg månad till så det ska jag väl klara av.

Ha det toppen!

Svar på tråden And more löööve for all of us