• Sicali

Vad är egntligen en kludd?

Jag och sambon hade en djup allvarsam diskussion om denna fråga idag För mig är det en krumelur på ett papper, för honom är det en benämning på det värsta man bli kallad, alltså ett dåligt ord. När hans pappa var riktigt riktigt arg på honom när han var liten sa pappan alltid att han var en kludd. Så vad är det egentligen?

• Svar på tråden Vad är egntligen en kludd?
  • NenniePennie

Kludd är sånt där blått man sätter på papper för att sätta upp det på väggen t.ex.. sånt man använder i skolan ni vet

• Sicali
    NenniePennie skrev 2007-03-10 19:41:43 följande:
    Kludd är sånt där blått man sätter på papper för att sätta upp det på väggen t.ex.. sånt man använder i skolan ni vet
    *Ler* Jo sån har jag också tänkt på, nåt pysselaktigt...
  • sisley

NenniePennie

Fel! Det heter elefantbajs ju!

En kludd är t ex en första skiss på något.

• NenniePennie

sisley: elefantbajs? haha!!

en skiss, lite färgklotter = kladd?

• JennieL

Jag håller med NenniePennie...
    Kludd är den där häftmassan man satte upp affisher på rummet med när man var liten

• Sicali

Kludd är med andra ord inget negativt iallafall

• Sha

kludd är något obegripligt på ett papper. mkt modern konst är kludd i mona ögon...

det man använder att sätta upp på väggen kallar jag häftmassa.

• Trossens mamma

Kludd typ som klotter på papper. Nåt man bara klottat ned viktigt som oviktigt hastigast.

* Lova skall få ett litet syskon BF 31.3 vecka 38 *
  • Polysperma

kludd är samma sak som kladd, man gör en kludd/kladd innan man gör det riktiga.
    man kan göra en kludd på en uppställning på ett papper för att sen renskriva det i häftet.
    kan tänka mej att du ts kommer uppifrån landet.... där jag gick grundskola hette det kluddpapper medans i dalarna heter det kladdpapper typ

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
Svar på tråden Vad är egntligen en kludd?