• Sicali

Vad är egntligen en kludd?

Jag och sambon hade en djup allvarsam diskussion om denna fråga idag För mig är det en krumelur på ett papper, för honom är det en benämning på det värsta man bli kallad, alltså ett dåligt ord. När hans pappa var riktigt riktigt arg på honom när han var liten sa pappan alltid att han var en kludd. Så vad är det egentligen?

• Svar på tråden Vad är egntligen en kludd?
  • Sicali
    Polysperma skrev 2007-03-10 19:51:30 följande:
    kludd är samma sak som kladd, man gör en kludd/kladd innan man gör det riktiga.man kan göra en kludd på en uppställning på ett papper för att sen renskriva det i häftet.kan tänka mej att du ts kommer uppifrån landet.... där jag gick grundskola hette det kluddpapper medans i dalarna heter det kladdpapper typ *Även den bästa mamma kan fela //nanne*
    Är från göteborg
  • Hellen68

Kludd= kladd på papper
    Klutt= häftmassa som ger flottfläckar på tapeten.

• majflickan

Som någon annan skrev, Något att fästa ett papper på tex väggen..

Mamma till Anton
  • Sicali
    Hellen68 skrev 2007-03-10 19:54:09 följande:
    Kludd= kladd på papperKlutt= häftmassa som ger flottfläckar på tapeten.
    Klutt är ju ett annart ord för typ kanin eller marsvinsb*js
  • NenniePennie

ja, klutt är ju bajs. haha

• Polysperma

annars kan man googla www.kludd.se är tydligen en blogg och den kluddar/kladdar/klottrar/skriver man ju i

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • Polysperma

kludd är oxå en anslagstavla från ikea
    på en anslagstavla sätter man ju memmolappar man kluddat/klottrat/skrivit för att memorera

*japps jag har tråkigt och tokvägrar melodifestivalen *

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • hönapöna2

Klåtter eller krumelur tycker jag.
    Jag har aldrig hört det som ett slags skällsord men det som anses som lite "mindre värt". tex skit, skräp, skrutt, brukar ju användas lite negativt. Alla har väl egna uttryck. Kludd är ju lite mindre värt, inte en riktig teckning, bara lite klåtter.

• Cerrgweni

Kludd för mig är sådan grå/vit häftmassa som man fäster upp saker på väggen med... men det kan oxå vara det där som man klottrat ner med en penna på ett papper.. Då har man kluddat.

Min sambo tycker inte lika...
    Den häftmassa som man stter upp saker med kallar han för elefantbajs... Det har jag aldrig hört förut...

• hot fuss

kludd är häftmassa. sånt där blått klet

*stolt mamma till agnes 2000 o noah 2006 o liten i magen aug 2007*
Svar på tråden Vad är egntligen en kludd?