• mimmipigg

Finns "solpray" för håret fortfarande?

När jag var ung, för ca 15 år sedan, och rotade i mammas toalettskåp hittade jag nåt som hette typ "solpray" eller "sun spray". Man sprayade i håret och om man ville förstärka effekten så fönade man - så blektes håret lite grann.

Nån som vet om den eller någon liknande produkt finns att köpa fortfarande?

• Svar på tråden Finns "solpray" för håret fortfarande?
  • ElinaNikki

Det finns ju kamomillspray på hälsokost vet jag. Hade det när jag var ung och håret blev jättefint blont men gick av till slut för jag spraya för mycket. Gå till frisör istället tycker jag.

• eddi

Spray blond heter det och finns på nästan alla affärer.

• mimmipigg

Jaaaa!!! Tack eddi!!! Spray blond hette det ju!
    (Och tack Jenny också)

(Jag som var absolut säker på att det var nåt med sun/sol, helt fel ju )

Ska köpas in, vill försöka ta mig ur salongsträsket, ska ha andra barnet snart också så jag vet att jag kommer få svårt att ta mig till frisören för att färga utväxt stup i kvarten.

• Rödbettan

Jag köpte spray blond på åhlens för ett par veckor sen, kolla där! Lycka till med håret

• mimmipigg

Ah! Nu har jag införskaffat en st flaska "Spray Blond". På ett par minuter har jag drastiskt minskat kontrasten mellan utväxt och mitt färgade hår!

Köpte på Kicks men det var sista flaskan. Hädanefter tar de bara in "Schwarzkopf Poly Blond Spray". Tydligen samma sak fast lite bättre!(?)

• Gakka

Åh, sprayblond är oss frisörers hatobjekt. Tänk på att blekningen ligger kvar i håret tills nästa gång ni tvättar det! Sliter något fruktansvärt på håret!

• mimmipigg

snille2:

OK, jag förstod att ni inte gillar det. Och, ta det inte personligt nu, men jag gillar inte frisörer

• Mint

Men då borde det vara lugnt om man tvättar rätt snart efter sprayandet? Jag skulle också kunna tänka mig att spraya lite för att slippa färga igen...

• Gakka

Mimmipigg: Ha ha ha, det är lugnt

Munt:
    Tvättar du håret efteråt är det MYCKET bättre! Då ligger det ju inte kvar och sliter. Synd att de inte skriver det på flaskorna...

• MeandHim

NEJ NEJ NEEEEEJ!!!! Måste bara säga använd INTE spray blond. det är det absolut värsta du kan ha i håret. ALLA frisörers stora skräck. hittar du en sån flaska hemma så kasta bort skiten med en gång!!!! Det förstör håret så in i bengen!
    Man sprayar det i håret och det "bleks lite grann" Jo tjenare...det fortsätter verka heeela tiden och förstör håret bara mer och mer. Det går inte att tvätta ur det så använd inte det om du vill behålla ditt hår och inte se ut som en golvmopp!

Svar på tråden Finns "solpray" för håret fortfarande?