Inlägg från: Yeyyoo |Visa alla inlägg
  • Yeyyoo

Vad har ni för bilar?

Hallå grabbar!

Jag tänkte låna den här tråden i syfte om lite tips på bilköp nu i samband med barn.

Vad har ni för tips och förslag på en kombi av något slag? Jag har verkligen dålig koll på bilar så jag uppskattar all hjälp i vår jakt på en bra bil.

En bättre begagnad bil skulle även fungera då vi har en mekaniker i närheten men totalt så är väl budget på mellan 150K-200K.

Tack på förhand!!

//Yeyyoo

• Yeyyoo
    Studentpappa skrev 2011-11-29 21:47:53 följande:
    En miljöklassad passat av 2010 års modell får du under 200k. 105hk diesel går sjukt billigt och är skattefri i fem år. Lastar riktigt bra, vi kör in en emmaljunga citycross vagn på längden i bakluckan. 
    En passat säger du, ja varför inte. Någon speciell modem du tänker på?

Jag är lite lockad att köpa en ny bil, mycket pga nybilsgarantin som det ofta lovas så stort om. Men det är svårt att få något som håller ihop känns det som.

Tack för tipset!
  • Yeyyoo
    Torres skrev 2011-11-29 20:57:04 följande:
    Volvo V70 (kombi) tycker jag!
    Jag vet inte, V70 känns dyra i drift och är det verkligen en så bra bil som många säger?
  • Yeyyoo

Jag har hört en del bra om Toyota Avensi så jag har kikat runt lite och de verkar inte alls vara en dum affär, en bättre begagnad som gått 3000-5000 mil ligger runt 170K.

Tankar om den?

Svar på tråden Vad har ni för bilar?