Jag gifte mig i somras, hade ett relativt stort bröllop med 120 gäster (ca 140 bjudna). Bjöd på middag, fri bar, dans till levande orkester.... Blev självklart att kosta lite, men kunde ändå spara en del på att arbeta själv med förberedelser.
Jag är supernöjd med vår dag, det är min man och våra gäster också. Vår fest var en succé på alla sätt och vi hade så roligt så roligt. Jag tror att det berodde till stor del på att vi bjudit alla vi kände att vi ville bjuda, att vi tänkt till både en och två gånger på bordsplacering och allmänt sett till att planeringen bäddade för en suverän fest.
Nackdelen med stora fester är att det varit folk på mitt bröllop som jag knappt ens hälsat på under hela dagen/kvällen. Det blir för mycket människor att hinna prata personligen med allihopa. Det känns trist, men jag tycker det var värt det!
I mitt tycke är ett bröllop med ca 100 gäster alldeles OK, men det beror så mycket på hur mycket släkt/vänner man har. Vi valde att bjuda bara släkt vi umgåtts med senaste åren. Varför skulle man bjuda kusin Dan som man inte sett på 10 år bara för att han är kusin?!? Då bjuder jag hellre vänner och bekanta som jag vet att jag har roligt ihop med, och släkt som jag trivs och umgås med....