• Barn o Katt Mamma

För- och nackdelar med stort eller litet bröllop????

Ja.... som rubriken säjer...vad tycker du och vad har du för erfarenheter om det???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-11 14:43:51:
    Ett litet tillägg bara....vad tycker ni är litet och vad är stort, typ när det gäller antal bjudna???

Och vad är billigt och vad är dyrt, när det gäller den ekonomiska biten???

Vad tycker Du i dessa frågor, allt är ju så olika vad den enskilde tycker!!

Såååå.....släng in dina åsikter i tråden!!!

• Svar på tråden För- och nackdelar med stort eller litet bröllop????
  • frittepillan

Vi gift oss på lillans dop. överraskade alla. Det tyckte vi var skönt då vi inte ville ha ngt stort på kostat kalas.

Vi beslutade oss för att om det inte var viktigt att komma på lillans dop så var det inte viktigt att vara med på vårat bröllop. Visst blev det en del sura miner men det var upp till dom.
    Vi fick en helt underbar dag iallafall..
    Så jag puffar för ett litet bröllop men det är ju alldeles vad man själv vill..

Min kusin hade stort bröllop med över 100 gäster och band som spelade. Förstort för min smak men hon tyckte det var underbart..

Kram

• Barn o Katt Mamma

frittepillan....tyckte det var bra att du tog den ställningen till vad som var viktigast och struntade i surapellarna...

• Barn o Katt Mamma

Många mer åsikter finns väl.... ... ho ho, var finns ni, alla proffs???

• Taggtroden

Vi kommer att ha ett mittimellankalas! ca 60 gäster. Det är för att jag vill ha med hela släkten och alla mina vänner, för det känns bäst så. Men annars kommer det inte vara nått påkostat kalas, vi har en budget på MAX 10.000 ... det blir mat och musikunderhållning. Min bror och hans band och hans flickvän kommer att spela gratis

• Mamsis

Jag kände att jag hellre haft ett litet bröllop när jag gifte mig.
    Men litet för oss är 60 pers nästan...
    Jag har så många syskon nämnligen.
    Har jobbat på bröllopsbutik så hör av dig om det är något speciellt du undrar över.

Lycka till!

• Caoa

Jag gifte mig i somras, hade ett relativt stort bröllop med 120 gäster (ca 140 bjudna). Bjöd på middag, fri bar, dans till levande orkester.... Blev självklart att kosta lite, men kunde ändå spara en del på att arbeta själv med förberedelser.
    Jag är supernöjd med vår dag, det är min man och våra gäster också. Vår fest var en succé på alla sätt och vi hade så roligt så roligt. Jag tror att det berodde till stor del på att vi bjudit alla vi kände att vi ville bjuda, att vi tänkt till både en och två gånger på bordsplacering och allmänt sett till att planeringen bäddade för en suverän fest.
    Nackdelen med stora fester är att det varit folk på mitt bröllop som jag knappt ens hälsat på under hela dagen/kvällen. Det blir för mycket människor att hinna prata personligen med allihopa. Det känns trist, men jag tycker det var värt det!
    I mitt tycke är ett bröllop med ca 100 gäster alldeles OK, men det beror så mycket på hur mycket släkt/vänner man har. Vi valde att bjuda bara släkt vi umgåtts med senaste åren. Varför skulle man bjuda kusin Dan som man inte sett på 10 år bara för att han är kusin?!? Då bjuder jag hellre vänner och bekanta som jag vet att jag har roligt ihop med, och släkt som jag trivs och umgås med....

• Barn o Katt Mamma

Mamsis....tackar för ditt erbjudande....skall ha dig i åtanke

• Barn o Katt Mamma

Tackar, snälla ni, för era erfarenheter om bröllop....de ger en många funderingar....

Flera åsikter....hoppas jag på!!!

• Playing the angel

Stod mellan jättelitet (endast familjerna) och jättestort (400 och uppåt) och valde det lilla. Är SÅ nöjd. Det blev personligt, vi kände ingen direkt press och nervositet utan kunde bara vara och njuta. Jag hade nog blivit hysterisk av ett stort och varken jag eller mannen ville ha det så..

Si vis amari, ama.
Svar på tråden För- och nackdelar med stort eller litet bröllop????