• Anonym

Ricinolja?

Har gått över tiden med 13dagar nu. Orkar inte mer!!!!!!! Läste på allmänt att man kan dricka en msk ricinolja. Vad är det? Är inte det sånt man har i smink?
    Och har någon testat det? eller känner någon som har????

*nyfiken*

• Svar på tråden Ricinolja?
  • mammatill5

Hej!
    Prova med en "färdknäpp" slit tag i gubben..älska som bara f*n (ursäkta uttrycket :)..är det moget så..kommer det nog i gång.
    Lycka till!
    //Sirpa

Ps! strunta i ricinoljan..det blir nog träligt att sitta på toan hela tiden..istället för att ha det trevligt :)

• Anonym

Men... det lär ju inte vara bra på nått sätt att ta till "andra medel" antagligen så vill bebis stanna där ett tag till, annars sätter väl bm igång dig? På ett "snällare" sätt???

Lycka till!

• Twilight

Jag tod ricinolja o det satte igång...
    Skulle nog säga att det är mycket "snällare" än att bli igångsatt på "riktigt"

Lycka till!

Tror dock inte man har det i smink, eftersom det är ett laxermedel

• DaCiss

Tycker det låter bäst med att sätta igång det hela med typ sex eller annat i den stilen. Då är det ju ändå den egna kroppen som sätter igång förlossningen ifall den är mogen för det. Att bli igångsatt medicinst är ju inte kroppen med på utan tvingas starta en förlossning och det tycker jag låter allra hemskast. Så jag skulle köra på det vilda sexet. Hade det själv i helgen och mitt värkarbete kom igång fast jag ännu har 3 veckor kvar av tiden. Fast det slutade med att jag öppnades bara 1 cm och värkarbete sluta så sitter hemma igen utan bebbe men snart så!

• Anonym

ursh, det här är inget kul längre. Om det redan har satt igång lite smått, då borde det väl inte vara någon fara?

• truckergirl

Recinolja funkade inte för mig allafall. Alla som sa åt mig att ta det har det funkat på men inte på mig alltså. Jag provade även färdknäpp,städa,springa i trappor,skura köksluckor,mycket promenader men inte ville lilltösen komma ut. Men en vecka sen så kom hon äntligen. Tyckte 1 vecka kändes långt så jag förstår hur du känner det.
    Kanske funkar nåt av tricken på dig men jag rekommenderar inte recinoljan. Smakar skit rent ut sagt och inge kul att springa på muggen hela tiden.

• clara02

Min barnmorska sa åt mig att INTE prova Ricinolja man får bara ont i magen av den hon tyckte jag skulle stor städa gräva i rabbaterna knä skura golvet allt för att röra sig mycket eller gå så fort du kan i brant uppförsbacke(fungerade på mig)
    Kram å Lycka till

• Anonym

testar ricinolja idag... nu.... få se vad som händer

• Anonym

hur gick det? gick de bra för dig?

• Anonym

Hon kanske sitter på toa!!?? :)

• Callisto79

Jag testade ricinolja när jag väntade min son.. Eller rättare sagt jag tänkte testa, men det var det vidrigaste jag smakat. Försökte blanda det med kräm, men det resulterade bara i att jag idag, 4år senare, mår illa så fort jag hör talas om kräm.. Det lilla jag fick i mig satte inte igång det heller.. fick bara sitta på toa

Svar på tråden Ricinolja?