• Sofie25

Recept med lövbiff

Hej!! Har tagit upp lövbiff ur frysen, men jag har idétorka! Nån som har förslag på va jag kan hitta på me den, eller kanske ett smarrigt recept??

• Svar på tråden Recept med lövbiff
  • Dino78

Stek det i bitar tillsammans med röd och grön paoprika i strimlor. Pressa i 2-3 vitlöksklyftor och hackad purjolök. Häll på grädde och creme fraiche till lämpig konsistns och så salt och peppar. Ta en ungsfast form och smörj den, lägg på röran och sen har man på riven ost och toppar med smördegsplattor. In i ugnen 20-30 minuter 225 grader. Servera med sallad.Så gott!

DIF i själ och hjärta
  • Sofie25

Låter jättegott! Fler förslag?? =)

• Drömmar och förhoppningar

Vik dubbel med ädelost emellan, krydda med salt och svartpeppar och stek. Gör sås på resten av osten plus cremc fraiche och soja och salt o peppar, serveras med klyftpotatis och sallad, jättegott!

• Magnus Anderson

Skomakar låda.

Strimmlad lövbiff å bacon (självklart som steks)
    Brunsås och potatismos.

Gör ett hål i mitten på moset å lägg i biff, bacon å sås sen är det bara å äta.

Kommer inte ihåg om det skulle vara emd stekt lök oxå.

• Hellen79

Om du gillar stark mat:
    Skär lövbiff i strimlor. Bryn köttet ihop med 1 st röd paprika och finhackad vitlök. Tillsätt lite vatten och 1 st buljongtärning (kött+grönsakssmak), och låt koka ihop i en gryta en stund. Skär gröna pepperoni (finns att köpa på burk) i små bitar, 3 st om du vill ha medelstarkt. Lägg ner i grytan, tillsätt sedan 1 burk Creme fraiche Tomat Basilka och 1 burk Creme Fraiche Chili. Koka ihop och krydda av med salt, peppar och tex chilipeppar. Servera med färsk bandpasta och sallad.

• Sofie25

Åh va många smaskiga förslag =). Det blev en sorts gryta, och jag fick en massa bra idéer till bra lövbiffsrecept!! Tack =)

Svar på tråden Recept med lövbiff