• LuRiGaBlAdLuSeN

Epilator. Bra / Dåligt ?

Epilator?

Vad gör den? Rakar den eller drar den upp håren?

Nån som rekommenderar en sån eller är det bättre med en vanlig rakhyvel?

Vill gärna veta om detta är nåt man kanske skulle skaffa sig?

• Svar på tråden Epilator. Bra / Dåligt ?
  • olpansfamilj

menar du en sån som rycker bort alla håren??? tycker att den är jätte bra.... man slipper rakningen...

• Linda1976

Drar upp håret på ett ytterst plågamt vis.

Det bästa jag testat är kalla vax-stripes. TYp som papper med vax på som man lägger på benet, stryker fast det och sen drar. Väldigt smidigt.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • 3 hjärtan

dom är bra men gör SÅÅÅ ont! och på mina ben blir det ivarjefall ganska stora röda märken ett par dagar efter att jag använt den, men sen blir det bra. det håller längre också än när man rakar.

jag har däremot gått tillbaka till vanlig rakhyvel igen, bara för att det går fortare...

den jag hade var som en massa små roterande pincetter som drog upp håret.

• ThisIsMe

Jag älskar min epilator! Slipper raka benen på flera veckor. Visst gör det ont, men man vänjer sig. Första gången skrek jag rakt ut för varje hårstrå som drogs upp, nu epilerar jag till och med bikinilinjen utan problem.

• zoomzoom

Jag använder epilator och håller med ThisIsMe, det gör jätteont första gången, men sen gör det inte särskilt ont. Man får fina ben, inte vassa och jag använder epilatorn ca 1 gång/vecka.

• vallmoo

Jag har en gammal epilator, orkar inte använda den för att det tar så lång tid innan allt hår är borta, man får hålla på fram och tillbaka jättelänge. Är nya epilatorer bättre eller är det som med min gamla?

• QueenS

Den drar upp håret med roten. Men ibland dras halva hårstrået av vilket kan leda till inåtväxta hårsstrån= hårsäckinflamation. Gölm inte att rengöra huden med alsolsprit innan du epilerar för att undvika bakterier att komma in i porerna, Inget duch, solning, bad, krämer, makeup 24 timmar efter behandingen (VIKTIGT)

POSITIVA: Lenare hud. Tar längre tid för håret att växa ut (ca 4Veckor). Inget kladd.

NEGATIVA: ONT!! Kan orsaka hårsäcksinflamationer. Du måste peela huden ca 2 gånger i veckan för att undvika inåtväkta hårstrån under tiden det växer ut.

Lycka till!!

• olpansfamilj

This is me! Det stämmer! Man vänjer sig, nu gör det knappast ont när jag rakar mig....känns faktiskt nästan inte alls.... det är helt otroligt med tanke på hur ont det gjorde första 7 -8 gångerna....nu känns det knappast nåt alls....jag tar också bikinilinjen... så håll ut, smärtan försvinner....

• olpansfamilj

jag fick inåt växta hårstrån av rakningen!!!! Så det här har fungerat kanon... Queens råd är bra, man får vara lite försiktigare direkt efter m sol mm...

• abnocto

Fick för mig att jag skulle prova epilator eftersom det finns i så många märken idag. Fick hem den igår och herrejessus så ONT det gjorde på benen. Vet ej om jag tänker använda den igen för det var tortyr och inte vet jag om det blev bättre än en vanlig rakhyvel, snarare tvärtom. Det blev många plågoljud innan jag var klar. Nu skriver vissa att det gör ondast första gången så det kanske ska jag prova igen men å andra sidan varför tortera sig så dant när hyvlar finns.
    14-åringen och karln provade lite och jag sa bara "ska man vara fin får man lida pin" medans tårarna rann. Tror ALDRIG de vill prova igen.....
    Intressant att man kan få inåtväxande hårstrån, bäst jag håller koll på benen, dock tänker jag inte börja med pelling, någon måtta får det vara

Svar på tråden Epilator. Bra / Dåligt ?