• LuRiGaBlAdLuSeN

Epilator. Bra / Dåligt ?

Epilator?

Vad gör den? Rakar den eller drar den upp håren?

Nån som rekommenderar en sån eller är det bättre med en vanlig rakhyvel?

Vill gärna veta om detta är nåt man kanske skulle skaffa sig?

• Svar på tråden Epilator. Bra / Dåligt ?
  • 1985

Det går ju nån reklam på tv nu om en epilator som ska vara sååå bra att de lämnar "prova på i 60-dagar om du inte är nöjd får du pengarna tillbaka" Kommer dock inte ihåg vilket märke. Kostar 999:-

• God cares

Vet inte hur det är med andra epilatorer, men på min Braun Silk Èpil ska stubbet helst vara 2-8mm, men det ska funka på hår som bara är 0,5mm också.

• ommseif

twinliss har de haft erbjudande på Clas Ohlson -> 299kr (från ord pris ca 500kr)

vet inte om det gäller ännu...

Fördelen med Twinliss är ju att den har två epilerings uppsättningar (eller vad man kallar det för?) Alltså det ska gå lite snabbare många pincetter...

• sockerflicka

Men helt allvarligt, det måste göra åt helsike ont!! Är det säkert att man vänjer sig?

• pluie

Ja, man vänjer sig, snabbare än man tror! Är man rädd för att det ska göra ont kan man ladda med en värktablett innan eller smärtstillande gel, så känns det inte alls

• sockerflicka

Smart!! Kleta in lite gel först ju!

• MoReNiiTa

Jag använder en Philips epilator.. den är jätte bra, men tyvärr så blir det inte lika lent som när man rakar. Men jag har märkt att håret blir tunnare, så det gör inte ens ont på mig längre..dock grät jag de första gångerna, men det går över! Har använt den ca 6 månader. Men hårfri flera veckor blir man inte, men det håller längre än rakning.

• Themis

En vän till oss blev faktiskt allvarligt sjuk efter att ha använt en av de första Braunepilatorerna.

Hon fick bakteriebölder i hårsäckarna som stod öppna efter den omilda behandlingen och fick tas in på akuten efter några dagar med feber, varande sår på benen och dåligt allmäntillstånd. Kraftig antibiotika löste problemet och hon fick rådet att INTE göra så fler gånger.

Jag tror inte att det är nån större risk för någon annan att det händer men om ni ser att det blir infekterat nån gång så kolla med läkare INNAN ni håller på att däcka av det, i alla fall.

• God cares
    Themis skrev 2007-05-24 18:23:51 följande:
    En vän till oss blev faktiskt allvarligt sjuk efter att ha använt en av de första Braunepilatorerna.Hon fick bakteriebölder i hårsäckarna som stod öppna efter den omilda behandlingen och fick tas in på akuten efter några dagar med feber, varande sår på benen och dåligt allmäntillstånd. Kraftig antibiotika löste problemet och hon fick rådet att INTE göra så fler gånger.Jag tror inte att det är nån större risk för någon annan att det händer men om ni ser att det blir infekterat nån gång så kolla med läkare INNAN ni håller på att däcka av det, i alla fall.
    Oj! Låter inte ett dugg trevligt.. I bruksanvisningen för min Braun-epilator rekommenderas det att man smörjer in benen efteråt med nån kräm för att huden ska få vila, samt att man tvättar epilatorn med bakteriedödande.
Svar på tråden Epilator. Bra / Dåligt ?