Har du 2 bonusbarn och ett gemensamt?
För det har jag... Jag tänkte starta en tråd för att lära känna fler som lever i samma situation och så kan vi diskutera både det roliga och det mindre roliga.
För det har jag... Jag tänkte starta en tråd för att lära känna fler som lever i samma situation och så kan vi diskutera både det roliga och det mindre roliga.
Jag har en egen son sen förut, två bonusbarn och en gemensam med sambon. Är tufft, men är även kul. Ena bonussonen bor hos oss, andra hos mamman. I o med att min sambo ligger ute i veckorna så är det jag som tar hand om bonusen i veckorna. Ena veckan är bra, nästa kan vara helt upp o ner.
Jag har två bonusbarn och ett eget gemensamt med min sambo (3 månader). Mina bonusar är 11 och 13 år och livet har verkligen sina ljusa stunder och de nattsvarta. Det är alltid lika jobbigt att hämta dem från deras mamma, då man inte vet hur de mår. Jättejobbigt när de inte mår bra.
Även här så finns det 2 bonus och ett gemensamt och det går hyfsat iaf, men som ni andra säger så finns det bra stunder och mindre bra stunder. Bonusarna är dessutom autistiska båda och det bidrar ju till en del extra arbete och det är inte alltid jag och min sambo är överens med bion.
Jag kanske kan svara på frågor ur ett annat perspektiv, då jag har två barn sedan innan och ett gemensamt med min sambo...alltså sambon som har 2 bonusar och ett gemensamt :)
jag har 3 bonusbarn och ett gemensamt...får ja vara med ändå? den 3:dje bor ej här mer...så då kan man säga 2...
Då kan jag passa på att ställa första frågan :)
Vad tycker eran sambo om att barnens andra förälder kommer och hälsar på?
För min sambo blir väldigt irriterad över det,men jag tycker att pappan kommer ju ändå för att träffa sina barn...
Sångerskan: hmm..ja kan svara på det åt mitt håll..jag accepterar INTE att min mans ex kommer o hälsar på!!!... känns ju helt fel att hon ska vara där o hälsa på barnen de kan hon ju göra när hon har barnen..
Ja, fast nu har han ju inte barnen mer än 2 helger i månaden...så jag blir ju rätt glad att han vill komma på dagarna när han är ledig (kanske 2 ggr/vecka) för att spela lite spel med dem,eller ta ut dem i lekparken.
Förstår ju sambon oxå, men jag tycker så synd om barnen o vill inte vara den som "hindrar" dem från att träffa sin pappa...
Han kör taxi åt 4 olika arbetsgivare så han är bara ledig en skvätt här och där...
aha´..okej..hmm..är din sambo alltid hemma när han kommer?
Min man har 3 bonus barn och ett gemensamt. Har alltid fungerat bra. Annorlunda när man har barn med sig i förhållandet än när man får? Jag har aldrig upplevt det.