Har du 2 bonusbarn och ett gemensamt?
För det har jag... Jag tänkte starta en tråd för att lära känna fler som lever i samma situation och så kan vi diskutera både det roliga och det mindre roliga.
För det har jag... Jag tänkte starta en tråd för att lära känna fler som lever i samma situation och så kan vi diskutera både det roliga och det mindre roliga.
Xandra - du är så välkommen så.
Jag hade inte tyckt att det var ok om biomamman skulle komma på besök på det sättet men det beror helt på situation.
Ni som har bonusbarn och gemensamt, hur fungerar det mellan barnen?
Verkar som det vanligaste problemet är just relationen mellan de vuxna. Det kanske inte är så konstigt eftersom det är en lite speciell situation. Själv har jag inga problem med biomamman men det beror på att vi inte har någon kontakt alls
Love family - välkommen in i tråden!
Välkomna alla nya!
Visst kan det vara jobbigt just omställningen när dom åker eller kommer. Den dagen brukar vara lite jobbig men det verkar vara jag som tycker det mest (borde ju vara barnen)
Idag kom dom till oss och jag fick en riktigt mysig start! Min sambo skojbråkade med mig och då sa 6-åringen "låt bli min mamma" hon brukar kalla mig mamma för vi har kommit överens om att hon får det dom veckorna hon är hos oss. Det är hon själv som vill det och känner hon sig tryggare med det så är det helt ok med mig. Jag tar det som en komplimang.
gullviva- ja du vad jag anser om min situation.. så som många säger: det var kanske inte riktigt så jag hade tänkt att mitt liv skulle bli men det blir det väl aldrig ändå
Jag försöker se fördelarna med att ha bonusbarn men det är klart att ibland är det riktigt kämpigt också!
Jag vet väl på ett ungefär hur jag ska vara men min sambo har låtit mig bli så involverad som jag vill bli i min egen takt och det är jag tacksam för! Jag har nog haft tur med barnen också för dom har tagit imot mig med öppna armar.
Bor dina bonusar hos er heltid?
elviraesther - ja då du får vara med.
Min tanke med tråden är att vi ska kunna prata om känslorna bra och dåliga som man har över det faktum att sambon har barn men inte man själv och hur det sen känns när man har gemensamt. Jag har iallafall massa olika känslor kring detta och jag tror fler med mig har det. Sen ville jag lära känna fler i min situation eftersom mina "vanliga" kompisar inte har bonusbarn.
Välkomna alla nya!
Gullviva - jag har ju bonusarna varannan vecka och vet inte om jag skulle orka varje vecka men kanske hade det varit bättre för det tar oftast en till två dagar att vänja sig vid varje byte. Den äldsta börjar väl komma upp i ålder att hon "får" välja själv snart vart hon vill bo och jag har en känsla av att det blir här. Är det någon som vet det förresten? När får barnen vara med och bestämma? Har någon erfarenhet av att bonusbarnet har valt att bo heltid hos er från att ha bott varannan vecka innan?
Välkommen Tuzzen!
Vi är allt ganska många som lever i samma situation
Känns bra tycker jag.
Miranda.. Jag pratade med sambon om samma sak innan vi skaffade våran första. Hans inställning var att han kan tänka sig 2 barn med mig, det var viktigt för mig att veta det ifall man skulle vilja ha mer än en.
För din sambo blir det ju 5:e barnet, men dom andra är ju så mycket äldre. Han ändrar sig nog med tiden, tror du inte det
Zagas mamma - okdå, du får vara med ändå
Välkomna alla nya!