• Akvamarin

Kyrkor i söderort

Halloj!

Dop stundar för sonen och jag och svägerskan (ska ha dubbeldop) hart nu börjat leta kyrkor. Vi funderar på St Sigfrids Kyrka i Aspudden, Enskede Kyrka eller Mälarhöjdens Kyrka. Helst av allt vill vi att det finns någon lokal där man kan vara efteråt för mingel och bubbel. Vi ska alltså inte ha ett traditionellt dop med tårta utan vill ha lite mer fest och glam, men vet inte riktigt om församlingslokaler tillåter det? är det någon som känner till om det finns någon lokal i anslutning till dessa kyrkor?

• Svar på tråden Kyrkor i söderort
  • Nyfiken gul

Församlingslokaler används ju även till Bröllop - så varför skulle inte dop passa där?

Är det nånstans det stojas, festas och härjas så är det väl på just bröllop....

• Annajo5

St Sigfrids drivs vad jag vet av kvinnoprästsmotståndare, så om man inte gillar sånt så kanske inte det är ett bra alternativ, den tillhör inte församlingen. Jag tycker att Uppenbarelsekyrkan, också i Aspudden, är fantastiskt fin. Ser inte så kul ut utifrån, men gå in och titta! Finns stor samlingslokal. Hoppas ni får en kul dopfest!

• Jen

Det är kanske överspelat nu (dvs bokat och klart), men man vet aldrig. Jobbar i Hägersten så jag är väl jävig, men alla tre av församlingens kyrkor (uppenbarelsekyrkan, Mälarhöjdens kyrka och Gröndals kyrka) har lokaler att låna och vi är fasligt trevliga att ha att göra med Det är dock alkoholförbud, om det är ett krav för fest och glam (annars har vi inget problem med vare sig festligt eller glammigt). De allra flesta församlingar har den policyn.

Svar på tråden Kyrkor i söderort