Inlägg från: Zmoothie |Visa alla inlägg
  • Zmoothie

    Vi som jobbar natt!!!!!

    Sitter här och jobbar natt på en onkologavdelning. Vanligtvis typ 10 nätter på tre veckor, (roterar dag/natt), men nu går jag en extra nattperiod, så nu känns det som det är sjuttielva nätter på sex veckor. (Antar att det egentligen är typ 20..)


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    En timme kvar! Ja, efter tre nätter är det riktigt skönt, krakel. Bästa stunden på hela passet är efter rapporten när alla kommer och ska börja arbetsdagen och själv får man gå hem och sova.


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    Tittar in igen. Jobbar natt nr 2 av 2 den här gången, är ledig till på tisdag sen. Sköönt! Bara 2 veckor kvar, sen går jag dag/kväll igen ett tag. Skrattande

    Kul att det hittat hit fler. *vinkar*


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    25 minuter kvar! Jag har suttit framför TVn lite, så lugnt inatt så man kunde slappa lite.


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    Här sitter jag igen. Har en ganska ok natt inatt, en del att göra men inte överdrivet. Bu har jag bara 2 veckor kvar på den här nattomgången. *ganska skönt faktisk

    Nileasmamma - Jag sover till 15-16 någon gång om jag ska jobba nästa natt, går upp vid 14 om jag går av.

    Nähä, om man skulle ta och göra lite nytta? (Läs: fylla på i hyllorna i medicinrummen)


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    Hem om 40 minuter!

    Bra med nattjobb är, som sagt:
    ¤Lönen
    ¤Mer fritid (ibland känns det som jag inte jobbar alls. )
    ¤Att få gå hem och sova när alla andra börjar sin dag. (Jag älskar stunden på morgonen efter rapporten när jag får gå hem! )
    ¤Inga tidiga morgnar, jag kan sova ut nästan hur länge jag vill! (Har inga barn eller hundar och en förstående make. )

    Dåligt med natten:
    ¤Socialt liv försvinner när man jobbar.
    ¤Vända dygnet fram och tillbaka
    ¤Gå hemifrån på kvällen när man helst vill stanna hemma och mysa. (Normalt mysa alltså, inte nödvändigtvis FL-definitionen av "mysa". )
    ¤Knepiga matvanor

    Kort sagt - det passar mig rätt bra att rotera natt/dag(/kväll)!


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    5.30?! Hjälp, hur lyckas du hålla dig vaken då?!

    jeskan - Hoppas du får må bra inatt och det inte är magsjuka! *håller tummarna*

    Här är det en ganska lugn natt, men förnatten har varit fylld med språngmarscher med bäcken hit och dit...


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    Krakel(sanna) Jobbar natt på ortopedavdelning 64,25% Undersköterska

    Allies(Linda) Jobbar natt på ett äldre/demens boende 64,22%

    Karlskronamammut , jobbar på en psykiatriavdelning (allvårdsavd) ca 80%

    Alexius ( Alex) Jobbar natt på Pernilla Wiberg Hotel (nattportier) 80%

    Snowy, jobbar natt extra på taxiväxel i strängnäs, pluggar annars till sjuksköterska.

    Idawho, jobbar extra varannanhelg som personligassistent, pluggar annars till sjuksköterska

    JoNaLi (Heidi), jobbar Natt på SU på operationsavdelning som USK 78,5%

    Zmoothie, rotation - 3v natt var 9:e vecka - på onkologavdelning, sjuksköterska.


    Fire bad. Tree pretty.
  • Zmoothie

    Jag sitter här. Första natten på sista veckan nu, nästa vecka är det dagjobb som gäller igen. Om jag kommer ihåg hur man gör.


    Fire bad. Tree pretty.
Svar på tråden Vi som jobbar natt!!!!!