Vilka frukter och grönsaker är inte giftiga?
Jag ska testa att odla lite frukter och grönsaker på min balkong i år men är lite orolig över vad man kan odla då katterna är därute mest hela tiden...
Jag ska testa att odla lite frukter och grönsaker på min balkong i år men är lite orolig över vad man kan odla då katterna är därute mest hela tiden...
Va? Är frukt och grönsaker giftiga?!
Haha jag vet inte men min mamma sa att då jag var liten och hade marsvin och hon odlade på balkongen så hade han ätit av nåt och blivit dålig
Ja, det kanske kan vara så att deras magar inte tål vissa saker. Men det är nog inget som är farligt för dem om det är saker vi kan äta. De blir nog bara lite dåliga i magen, tror du inte?
Ja så kan det vara,jag ska ju inte odla något konstigt utan mest sallad,tomater och sånt
Sallad är ogiftigt, tomatplantor och potatisblast är såvitt jag vet giftigt. Tomatplantor luktar ju iofs, så de får nog vara ifred.
Jag kom på att lök är giftigt för hundar, jag vet inte hur det är för katter. Jag vet inte heller om gräslök och salladslök är lika giftigt för hundar (och ev katter).
Sedan tror jag att katter kan äta av växter och kräkas efteråt utan att de blir sjuka på riktigt.
Lycka till med odlingen, det går säkert jättebra!
Stämmer, lök är giftigt.