• Anonym

orkar inte mer nu. vill flytta till norge. HJÄLP!!

jag är så fruktansvärt trött på min ekonomiska situation. någonting måste göras och det är nu!!

jag har skulder och betalningsanmärkningar upp över öronen(efter en separation som inte gick som den skulle)
    ca 150tkr

jag har ett barn på snart 2 år och jag studerar på heltid. dvs har inte så mkt pengar att röra mig på varje månad.
    ännu minrde att betala av mina skulder för. jag kommer alltså vara skuldsatt bra många år till.
    jag orkar inte.

jag har en plan. ska ansöka om skuld sanering, men om det avslås så tänker jag ta mitt barn och flytta till norge och jobba.
    dels för att få det bättre ekonomiskt i dags läget och dels för att kunna lösa alla skulder och bli fri.

hur funkar det?
    nån som vet?
    kan jag som svensk få dagisplats osv..
    hur ser det ut med sjukvård och alla såna bitar?

skulle bli hur glad som helst av lite hjälp.. nån som bor i norge eller som vet hur det går till????

OCH! vart söker man boende? jobb? tips på vart i norge man kan på`?

snälla hjälp mej!

• Svar på tråden orkar inte mer nu. vill flytta till norge. HJÄLP!!
  • Anonym

det var på nyheterna häromdagen att norska företag åker runt i Sverige nu och söker efter att anställa svenskar. Då fick dom allt löst med boende o.dyl. Dom är tydligen på turne' just nu i Sverige. vet ej hur du får reda på var dom är just nu. det var tydligen via nån arbetsförmedling som hade ordnat detta.

• Anonym

Hej,
    Har tyvärr inga erfarenheter av att bo och leva i Norge..men däremot sitter jag i samma sits som dig med skulder upp över öronen.

Lever i en relation pga ekonomin..och längtar/drömmer varje dag om den dagen jag blir fri, både från mina skulder och mitt förhållande.

Som det är idag får jag inte hyra en egen lägenhet, och jag har inga föräldrar, släkt el vänner som kan/vill ställa upp som borgenär.