• Hippo

En liten solskenshistoria...

Hej på Er, det är ett tag sedan jag var inne och läste - har aldrig skrivit själv förrän idag. Efter 5 (ja FEM) missfall har jag en fantastisk liten dotter som den 7 april fyller 1 år! För Er som såg progr i Kunskapskanalen, ha hopp. Vår doktor som Ni såg efteråt jobbar oförtrutet och glatt vidare för oss som behöver honom och hans forskning. Han är skälet till att vår dotter finns. Träffade honom på ICA för ett par veckor sedan och han var så glad och tycker att vår flicka är "nästan hans också". Vi är så glada och tacksamma för behandlingen vi har fått men jag vet inte hur mycket som fortfarande är forskning och vad som används utanför vårt sjukhus. Jag vill dela med mig av glädje och förtröstan till Er för jag vet hur det känns. Många kramar och ta hand om Er !

• Svar på tråden En liten solskenshistoria...
  • oMANGOo

Vad kul att höra att du har lyckats efter 5 MF.

Jag har också haft 5st MF och väntar på att bli gravid igen. Kan du inte dela med dig lite av vad du har fått för behandling?

• Karolina A

Så härligt att höra!
    Underbart att du går in o skriver ett inlägg, det peppar o ger hopp! TACK!
    Kraaam...

• Eva Lotta

nu blir jag nyfiken...jag såg ju programmet och har googlat på den här läkaren...vad skrev han ut till dig som du tror gjorde susen?
    kram och lycka till
    Lotta

• Hippo

Inte så märkvärdigt egentligen - jag behövde efter provtagning en ordentlig dos järn och B-vitamin. B-vit är tydligen väldigt viktigt i början av celldelningen. Sedan blev det Innohepsprutor en om dagen i lilla magen. Ultraljud minst var fjärde vecka och mer järn o ch vit B om det behövdes. Innohepsprutorna för att det inte ska bildas proppar i moderkakan så näringstillförseln bryts. I vecka 36 kände jag inga fosterrörelser och åkte in akut. Efter nytt UL sattes jag igång men det blev katastrofsnitt, jag sövdes blixtsnabbt och lilla dottern kom ut på 5 min. Hon hade inte vuxit på 2 veckor och det var för lite fostervatten. Sprutorna fick jag fortsätta med i 6 veckor till. Nu har jag en stor och frisk och fin tös. Kramar från familjen!!

• oMANGOo

Tack snälla för att du berättar, det är så underbart när det löser sig tillslut.

• Hippo

Min man och jag bestämde att vi skulle vara öppna med det här från början, för det är inte lätt att prata om för många.
    Det är tungt när det bara försvinner gång efter gång och man tappar sugen precis.Men vi anser att om vår info kan hjälpa nån mer så är det BRAAA! KRAAM

• Eva Lotta

tack, du ger en gammal kvinna som mig hopp
    ...7 april är en bra dag också...då är min blivande 16 åring född...

• Eva X

Vad underbart att läsa, Hippo! Vet du om din läkare har lyckats sprida sin metod och sina rön även till resten av landet? Eller tar han emot patienter även från annan ort?

Kram, Eva.

• Barba Söt

Kul med en positiv historia!!

Svar på tråden En liten solskenshistoria...