• esperando

Självlockigt hår....

Ni som har självlockigt hår...vilken frisyr har ni? Jag tycker det är så trist...antingen kan jag ha det långt eller i lockig page..Jag vill ha en snygg frisyr liksom..Hur har ni det? Vill gärna ha lite idéer...Så trött på att ha långt hår. Men när jag klipper det så lockar det sig bara till en tant frisyr.

• Svar på tråden Självlockigt hår....
  • dinana

har försökt att rakpermanenta mitt hår flera gånger, men det är helt meningslöst.. det håller kanske en vecka, men sen är loockarna tillbaka..

mamma till en liten molly ♥♥♥ 061216
  • Grannen

nej det är bara att inse att en "frisyr" fungerar inte! Däremot så kan man u variera uppsättningar i evighet! Gillar att ha mitt hår ganska uppklippt så att tofsen blir ganska liten i nacken och att fästa upp lockarna med klämmor så att det blir en stylad uppsättning. Har också luggen uppsatt med klämmor när jag har håret hängande.

• LuMa

Jag har självlockigt halvlångt uppklippt.
    Lite längre lugg som är lite åt sidan och den plattar jag, resten låter jag vara lockigt.
    Är så skönt sen jag hittade plattången för efter den kan jag också ha en frisyr och inte bara ett svintorufs.
    Är ju så bra när man kan variera, ena dagen har man lockigt hår och andra dagen kan man platta det (och hoppas på att det inte är fuktigt ute ) och ha rakt hår.

Same shit, different name..
  • antons bejb

jag har oxå självlockigt... så tröttsamt. men jag klippte lugg för ett tag sen o är så nöjd! luggen får jag platta varje dag men det är det ju värt. sen brukar jag liksom fuskplatta hela håret, bara dra ut de värsta lockarna.

• skriva

Jag har håret precis under skulderbladen där bak. Sen snett uppåt och lite uppklippt framåt. Nyligen skaffade jag mig en snedlugg som jag måste stå och dra ut varenda dag, annars ställer den sig rakt upp som värsta åttiotalsluggen (tänk Sandra när hon sjöng Maria Magdalena).

Sen får man väl variera det med olika sätt att sätta upp det. Jag kan inte ha någonting som slutar ovanför käkbenen för då ställer det sig uppåt/utåt istället. Jag satsar på långt och mycket produkter i för att tynga ner det.

Plattar jag det ser det glanslöst ut och börjar locka sig nerifrån så jag fårpyramidsilhuett.

• Grannen

Det är A och O att gå till en duktig frissa när man har lockigt hår. Har bytt till en riktigt bra frisör och sedan dess har håret fått finare lockar, bättre form och är inte så slitet.

• Fru Engman

Platt-tången är min bäste vän!
    Men jag har mest mitt lockiga hår!
    Har uppklippt hår så då blir det snyggt både lockigt och plattat...

♥Hanna&Lillis♥
  • Majsan70

Jag har oxå självfall/lockar i mitt hår. Är det långt så dras lockarna ut en del o blir med vågor eftersom håret är så himla tjockt.
    Nu har jag kort o ser ut som på min presbild ungefär...Lite annorlunda nu eftersom det är lite punkigare. Frisören tunnar håret en del o klipper det efter hur det faller sig.

• jompa

Håller med om att det är skittrist att man inte kan få någon kul frisyr och sen att de lätt ser så torrt ut när man har självlockigt. Har oxå gett upp tanken på att få ha en annan frisyr än bara halvlångt lite uppklippt med lång lugg.

• esperando

suck...ja jag f¨år väl efter 33 år med lockigt hår ge mig...jag får ha min förbannade tråkiga frisyr...men nu vet jag iaf att jag inte är ensamn eller att min frisör är omedgörlig när han vägrar klippa frisyr...

• Fru Engman
    esperando skrev 2007-03-12 22:48:19 följande:
    suck...ja jag f¨år väl efter 33 år med lockigt hår ge mig...jag får ha min förbannade tråkiga frisyr...men nu vet jag iaf att jag inte är ensamn eller att min frisör är omedgörlig när han vägrar klippa frisyr...
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Banana82

såklart man kan ha frisyr med självlockigt hår, handlar bara om att hitta en bra frisör som kan klippa lockar

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Fru Engman
    Banana82 skrev 2007-03-13 19:23:40 följande:
    såklart man kan ha frisyr med självlockigt hår, handlar bara om att hitta en bra frisör som kan klippa lockarI don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
    Och om vilket arbete man är beredd att lägga ner på håret varje dag?
    Jag skulle vilja klippa lugg men skulle inte orka att föna och platta den varje morgon så den idén har jag lagt på hyllan...
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Banana82

visst, vissa frisyrer är svåra, men har haft jättefin lång lugg (snedlugg) för frisören använde rtt teknik. Många gör missen (har min frisör llärt mig) att använda knicv i långt lockigt hår, vilket är en dödssynd då håret bara ser mer slitet ut av det, på kort hår går det däremot.
    Var livrädd att få superkrull när jag klippte av allt mitt men tvärtom så håller det sig väldigt snällt när det är kort...

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Fru Engman
    Banana82 skrev 2007-03-13 19:30:52 följande:
    visst, vissa frisyrer är svåra, men har haft jättefin lång lugg (snedlugg) för frisören använde rtt teknik. Många gör missen (har min frisör llärt mig) att använda knicv i långt lockigt hår, vilket är en dödssynd då håret bara ser mer slitet ut av det, på kort hår går det däremot. Var livrädd att få superkrull när jag klippte av allt mitt men tvärtom så håller det sig väldigt snällt när det är kort...I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
    Oki. Jag skulle inte våga klippa min lugg! *hihi*
    Dessutom trivs jag nog ganska bra med den långa... *ehrm*
    ♥Hanna&Lillis♥
  • esperando

Jaghar haft det superkort en gång i tiden..i mina smala dar..men nu skulle jag inte kunna med riska att se ut som en ballong. Men visst då var det inte lockigt...men det var bara ca 2 cm långt...Nä ingen frisör har nånsin använt kniv i mitt hår...men om jag skulle ha snelugg skulle jag ha en lock där ...det lockar sig om jag klipper upp det...

Svar på tråden Självlockigt hår....