• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn använder du för killars könsorgan?
  • 1malle
    Moonis skrev 2007-03-12 12:51:51 följande:
    Pille eller snopp.Lite kul det där med balle för det betyder något helt annat här i Skåne
    Rumpa va?
    Fick veta att även mitt smeknamn är nått komiskt i Skåne land..
    Min brors tjej  e från Höganäs o skratta spontant när vi presenterades för varann första gången...
    HON= Michelle, JAG= Malle/Malla....
    Hmm... pinsamt...
    Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Marie Curie

    Jag röstade på penis, för det är det ordet jag använder i mer icke-familjära sammanhang.

    Snopp använder jag dock när jag pratar med familjen och vänner.

  • internet troll

    stulet från lunarstorm! fast vem bryr sig egentligen =P

  • Marie Curie

    pratglada tjejen:

    "Varför, varför VARFÖR ska man krångla till allt? flickors könsorgan är slida och pojkars könsorgan är snopp! Så är det bara"

    Nja, där kan jag inte hålla med dig riktigt. Om man ska kalla pojkars könsorgan för snopp tycker jag man ska kalla flickors könsorgan för snippa - det är två likartade ord.

    Ska man kalla flickans kön för slida så blir den mer passande benämningen på pojkens kön penis.

    MEN, om vi ska vara korrekta (och det ska vi väl?) så heter det inte slida, utan vulva. Slidan är nämligen bara den inre delen av könsorganet som förbinder vulvan med livmodern.

    Så: penis-vulva eller snopp-snippa...SÅ är det bara!

  • Moonis
    1malle skrev 2007-03-12 14:20:29 följande:
    Moonis skrev 2007-03-12 12:51:51 följande: Pille eller snopp.Lite kul det där med balle för det betyder något helt annat här i Skåne Rumpa va?Fick veta att även mitt smeknamn är nått komiskt i Skåne land..Min brors tjej  e från Höganäs o skratta spontant när vi presenterades för varann första gången...HON= Michelle, JAG= Malle/Malla....Hmm... pinsamt... Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
    Japp Nu är jag inte skånsk från början men har för mig att sambon säger "det va lite mer malle i den". Lite mer styrka eller ös typ
  • Hallonröd

    Snopp
     
    Ibland kan jag säga dase eller snabel eller nåt annat när jag larvar mig med kompisar etc.
    Kuk använder jag knappt...låter så vulgärt och fult tycker jag Sen har jag ju fått lära mig sen jag var liten att kuk är ett fult ord...och det sitter i...tycker ju det fortfarande

    Fast blir jag riktigt förbannad så kan jag säga både det ena och det andra med ordet kuk i....men bara när jag är själv...aldrig så andra hör...Generad


    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Bonanza
    pratglada tjejen skrev 2007-03-12 12:42:50 följande:
    Varför, varför VARFÖR ska man krångla till allt? flickors könsorgan är slida och pojkars könsorgan är snopp! Så är det bara..Har ett exempel: "Min son vet inte ens vad en snopp är!;) "Liksom varför lära barnen "blomma, bäver, kissepinne, snase, dase, drule, pipip"Alltså varför, de blir ju helt förvirrade på dagis sedan när fröknarna och barnen säger snopp, vadå vad är det- då blir de ju utskrattade!.. dessutom så lär de sig snopp när de blir äldre..... *suck*
    Nej, killars heter snopp och tjejers heter snippa.
  • Sommarkatten

    Snopp/penis. I skämtsamma sammanhagn kan det bli lite andra namn med annars snopp/penis. Tjejers kallar jag underliv/slida. Mutta kan det hända att jag använder men skulle aldrig kalla någon annans för det.

  • Ungen

    Vanligtvis snopp
    ibland kuk, penis, dase, pitt


    Id quot circumiret, circumveniat.
Svar på tråden Vilket namn använder du för killars könsorgan?