• SusanneJ

Amningste???

jag funderar på att prova amningste för att öka mjölkproduktionen... men jag vet inte vsd det finns för sorter, vilken som är bäst och om dom funkar...

• Svar på tråden Amningste???
  • Olamanola

Jag har ett anis-fänkålste från hälsokostbutiken (märke: Salus)
    Men jag tycker att egetbryggt te är mycket mycket effektivare. Jag märkte skillnad direkt.
    Jag köpte anis, fänkål och kummin (hel, ej malen) och blandar 1 tsk av varje som jag låter dra. Jag använder samma 2 ggr.

• Mamma och Mor

Minimundus har ett amningste som kostar 35:- för 100 gram. Helt okej i smak och hjälper faktiskt till att öka mjölkproduktionen, i alla fall hos mig :)

• Olamanola

Minimundus hjälpte inte mig avsevärt. Men egetbryggt från kryddhyllan gjorde verkligen underverk.

• SusanneJ

Olamanola: jag är ingen hejare på sånt här, men anis och kummin är väl kryddor? men fänkål, är det en krydda eller en grönsak?

Barbone: vart kan man köpa det?

• Olamanola

Fänkål är oxå krydda. Du hittar samtliga i kryddhyllan

• Minie76

Vill man kan man lägga i 2 st kamomill te påsar oxå.Smakar lite bättre och sägs hjälpa om barnet har mycket gaser

• SusanneJ

ska alla kryddorna va hela? eller ska ngn vara krossad? man silar det sen va? hur mycket ska man dricka om dagen?

• Olamanola

Kryddorna ska vara hela. Jag brukar lägga dem i en kaffepress. Låter dra i ca5-10min. Jag brukar dricka i min jumbokopp som rymmer typ ½liter 2ggr/dag. Jag har en lite kaffepress som rymmer en liten kopp, så jag späder ut med vatten i min jumbo!kopp.

• Olamanola

Sen är det såklart viktigt att dricka mycket av all sorters vätska. Jag känner själv att jag går runt och känner mig törstig mest hela tiden. Så drick, drick mycket!

Svar på tråden Amningste???