• Grodan Soda

Sola solarium?

Jag gifter mig om fyra veckor och vill inte vara helt likblek i min fina vita klänning. Frågade min BM om det är okej att sola solarium några gånger och det tyckte hon att det var. Tydligen så är risken för pigmentförändringar större om man solar ute i den vanliga solen än i solarium.

Jag solar ALDRIG solarium i vanliga fall men vill som sagt vara lite brun nu och brun utan sol blir ser inte fint ut enligt mig.

Solade första gången i går och har två små röda fläckar i pannan men om de var där innan solningen vet jag inte.

Någon med erfarenhet? Hade ni vågat sola några gånger?

• Svar på tråden Sola solarium?
  • Daisy Duck

Nej!!! Prova Spray-tan istället. Jag fick oxå mkt pigmentfläckar under graviditeten och det är finare att vara blek än att vara flammig.

• Suzisuze

Hmmmm.. tveksam till en pigmentkatastrof om du solar bara 2 , 3 gr . Njut oxå av vårsolen! Tänker mig mest alla kvinnor i länder där det inte e så kallt å jäkligt som hos oss i Sverige..de vistas ju ute i sol utan att se flammiga ut. Självklart förstår jag att folk har olika anlag o hudtyper, men lite sol e ok. Har själv solat ute å inne, gravid. Så länge man inte pressar i timmar e det inte farligt.

• chaj

Solat en gång, fick genast stora mörkbruna blaffor funt mun och på kinder. Inte snyggt. Fick det första gången i spanien med första barnet i magen. Ha solskydd!

• Jess 81

Solade en gång nu i början, blev bara brun(inga fläckar)

• Grodan Soda

Är det solarium ni har solat när ni fått fläckarna? Jag kommer inte att sola utomhus innan bröllopet då jag bor lååångt norrut och solen här inte lär kika fram så värst många gånger. Dessutom ska jag ha en axelbandslös klänning så brunt ansikte och kritvita armar funkar ju inte riktigt.

• PNC

Jag håller med Daisy Duck, Spray Tan är att rekommendera! Det är väldigt lätt hänt att få pigmenteringar, och det är supersvårt att bli av med dem sedan...(har sett hemska exempel på jobbet). Jag rekommenderar starkt att undvika solarium och att använda solskydd i ute, gärna året om, och förstås njuta av vårsolen!

• Grodan Soda

Jag blir så lätt orange i huden av brun-utan-sol krämer, dessutom ser det sällan äkta ut enligt min smak. Men ja, pigmentfläckar vill jag ju inte heller ha. Usch, vet varken ut eller in.

• Mia75

Hej!

Jag har provat sån soldusch. Det blev ett jättebra resultat. Fick en jämn och fin brun färg. Kunde tro att man varit utomlands en vecka eller två.. Kostar en del o sitter inte i jättelänge, men är att rekommendera om du ska gifta dig :)

• bebban20

jag har solat regelbundet när jag varit gravid å aldrig fått nåt pigmentfläckar, vet ingen som fått det heller, men tydligen så är det väl inte så ovanligt, men om man skulle få det finns det en salva på apoteket som tar bort pigmentfläckarna. tycker inte att man blir snygg efter en soldusch,ser inte bra ut!och bus både luktar å ser fult ut, men om du solar solarium var försiktig så du inte bränner dig, det är ju inte snyggt å komma sönder bränd till bröllopet heller=)

• amanda a e

måste också rekomendera spray tan! ser ut som att du kommit hem från mallorca!

• Grodan Soda

ingen annan med synpunkter?

• knodden och vi

När ja väntade mitt första barn för 13 år sen då va jag 18 år och helt nere i att sola. Frågade då min Bm om ja kunde fortsätta sola men det rekomenderade hon inte, kommer inte ihåg orsaken men ja lät bli. Väntar nu tredje barnet o solar inte det får vänta. Tycker att spray tan låter kanon. Kan du inte testa en gång innan bröllopet, hinner du det. Lycka till.  Cool

Svar på tråden Sola solarium?