• Anonym (sivan)

Hur hanterar ni era ovänner? Hur hade ni gjort?

Hej!
    Jag var dum nog att prata illa om en av våra grannar (bor några hus från oss) och jag sa detta till tre stycken i min bekantskapskrets.
    Detta får den här personen reda på och hon konfronterar mig.
    Jag nekar och bedyrar min oskuld men hon tror inte på mig.
    I och med att vi bor så nära och har småbarn båda två så kommer det ju en dag när vi möts face to face.
    Än så länge har vi enbart sett varandra på avstånd eller åkt förbi varandra med bil.
    Den här personen är mycket illa omtyckt och själv har hon inte ett gott ord att säga om någon.
    En person man egentligen borde hålla sig borta från.
    Hur hade ni hanterat detta?

• Svar på tråden Hur hanterar ni era ovänner? Hur hade ni gjort?
  • skriva

Onda grannen har alltså konfronterat dig, du ljög och sen har ni inte talat med varandra?

Då tycker jag du ska intala dig att hon trodde på din lögn och sen inte tänka mer på det. Träffas ni i ett sammanhang genom barnen så kan du bete dig som vanligt och vara trevlig.

Om hon är allmänt illa omtyckt så spelar det ingen roll vad du gör, hon är ändå inte omtyckt och hon verkar själv inte gilla någon annan. Skit samma då. Vill barnen leka med varandra så kan de väl göra det men jag hade nog inte brytt mig mer än så, och inte diskuterat det vidare heller, om jag misstänker att hon kunde få reda på det också. Det är alltid bäst att vara den som inte säger något om någon annan även om andra gör det.

• Anonym (sivan)

Hon vinkar inte längre när vi ses på håll så jag vet att hon är rag.
    Ingen rolig situation för någon som är lite konflikträdd.
    Vet att jag satt mig i situationen själv och det lär dröja innan jag säger ett ont ord om någon igen.

• Anonym

Varför ens göra de från första början å prata skit? Tänk va hon kanske säger om dig. Skulle inte de såra??

• Anonym (lilja)

haller med 'skriva'. ok om det hade vart ngn annan som du sa ngt om (man kan ju snacka 'skit' eller raka saga ngt dumt om ngn bekant ) da hade jag nog sagt 'ja jag sa det och det for detta irriterar mig, men du har ratt jag borde ha sagt det till dig' - eller nat. i detta fallet, skit samma. ar hon inte en sarkilt snall och trevlig person klarar du val dig utan henne, och hon kommer sakerligen komma over det.

• mammapåheltid

varför säga nåt som man får neka till sen?? ärlighet varar väl längst? det lär jag mina barn. kan inte jag vara ärlig så e jag ett dålig förebild på ens barn. man måste tänka sig för innan man öppnar munnen. tänk om det varit tvärrt om? o det varit hon som hade pratat om dig o du fick reda på det. hur hade du upplevt det? hade du inte gått till personen ifråga och frågat om det va sant?? och sen få ett ärligt svar istället för ett falskt?

• skriva

Anonym: Men nu är det ju gjort. Personen var ju ändå inte populär från början.

Frågan är vad anonym sivan ska göra nu.

Jag är också konflikträdd, och jag tycker du ska skita i att hon inte vinkar och fortsätta vinka eller hälsa själv. Tänk på att ni kanske ska bo där länge och hon snart måste glömma det där, vad det nu var. Snart blir hon sur på någon annan istället.

Vad är alternativet? Att du går hem till henne och försöker bedyra din oskuld ännu en gång och hela grejen dras upp igen och hon blir ännu surare?

Du har dåligt samvete, det kan du se som straffet för att du sa något dumt och gå vidare.

• Anonym

Skriva : men man borde ändå veta bättre än å sitta snacka massa skit om andra. Å att personen i fråga inte e populär från början gör att det är ok att snacka bakom ryggen?

Ts även om jag inte tycker om skitsnack oavsett hur illa man tycker om personen i fråga så kan du inte göra mer. Va som vanligt. Möts ni ute så heja, behöver inte bli jättekompis med henne utan låt detta passera. Kan inte bli värre iaf

• Anonym

undrar varför hon är illa omtyckt? kanske bara för att folk som du gillar att prata skit om andra,
    håller man på med vuxenmobbing så är man ingen bra förebild för sina barn, och sen stå och förneka detta rakt i ansiktet på den som är rakryggad nog att fråga om det hon hört.
    man får hoppas att alla får vad de förtjänar...

• Anonym (Ärlig)

Stå för din åsikt och dina ord och skit i att hälsa på henne och dyl eftersom du uppenbarligen inte gillar henne.
    Min personliga åsikt är att falska människor är värre än otrevliga människor.

• skriva

Anonym: Nej men TS undrar vad som ska ske härnäst, även hon vet säkert att man inte ska säga dumma saker bakm ryggen på folk, men vi är inte mer än människor.

Svar på tråden Hur hanterar ni era ovänner? Hur hade ni gjort?