• Anonym (sivan)

Hur hanterar ni era ovänner? Hur hade ni gjort?

Hej!
    Jag var dum nog att prata illa om en av våra grannar (bor några hus från oss) och jag sa detta till tre stycken i min bekantskapskrets.
    Detta får den här personen reda på och hon konfronterar mig.
    Jag nekar och bedyrar min oskuld men hon tror inte på mig.
    I och med att vi bor så nära och har småbarn båda två så kommer det ju en dag när vi möts face to face.
    Än så länge har vi enbart sett varandra på avstånd eller åkt förbi varandra med bil.
    Den här personen är mycket illa omtyckt och själv har hon inte ett gott ord att säga om någon.
    En person man egentligen borde hålla sig borta från.
    Hur hade ni hanterat detta?

• Svar på tråden Hur hanterar ni era ovänner? Hur hade ni gjort?
  • MSoSueMe

"man borde ändå veta bättre än å sitta snacka massa skit om andra"

vilket gnäll. hur orkar du hålla på? ingen är perfekt.

sivan, skit i grannen bara och försök tänka på nåt annat.

• Anonym (bara jag)

Skriva: nä vi e inte de, men ändå så är det tragiskt att hon pratar skit om någon och inte kan stå för vad hon har sagt.

• Anonym (sivan)

Jag har inte försvarat att jag pratat om henne och är väl medveten om att det var dumt.
    Har svårt att tro att jag är ensam här om att säga något negativt om andra.
    Anledningen till att hon inte är omtyckt beror på hennes attidyd överlag, hon vet alltid bäst och kan allt.
    Noll ödmjukhet.
    När man pratar med henne känner man hur hennes negativa energi vibrerar i luften.
    Har svårt att beskriva henne men hon är en person som är riktigt obehaglig.
    Jag skulle givetvis ha sagt som det var när hon konfronterade mig men det är ju lite sent nu.

• Anonym (Ärlig)

Ts nej gjort är gjort men varför ska du hålla på och tex hälsa på/prata med henne när du tycker illa om henne??

• Anonym

Till anonym Sivan: Jag är i nästan samma sits, bara det att vår granne är helt dum i huvudet, jag snackar skit om henne, och hon vet om det och jag står för varenda ord om hon en dag skulle konfrontera mig!Det är den falskaste människa jag någonsin träffat. Om du ogillar din granne, varför bryr du dig i vad hon tycker då??!! Skit i henne försjutton....och sedan om ingen annan gillar henne heller, då är det ju givet.....

• Anonym (sivan)

Hon blev väldigt glad när vi flyttade till samnma område och ville umgås.
    Jag har hållt mig lite undan men stannar alltid och pratar när vi ses ute.
    Har inte velat umgås med henne då jag vet hur hon pratar om allt och alla.
    Till och med de som hon umgås med pratar hon illa om.
    Tycker det är en obehaglig känsla att möta någon som man vet är arg och som kanske säger något .

• Anonym (Ärlig)

Sivan du och grannen verkar ju vara av samma skrot och korn eftersom du snackar skit om henne fast du umgås med henne...

• principisessan

orka inte läsa allas inlägg så svarar bara på det du skrev.. skit i henne då.. låtsas som ingenting och var trevlig och heja om du stöter på henne, kanske smälter hon en aning efter ett tag, kanske inte.. det finns ju inte så mycket du kan göra åt saken nu längre
    Vet hur sånt där kan bli.. lite skvaller blir lätt helt fel .. som tex en kollega som hade slutat som alla i min arbetsgrupp satt o skvallra om nån dag, kläcker ur mig, "det har jag med hört men var det inte såhär.."
    Sen börjar både den kollegan och jag på ett nytt jobb o rätt vad det är efter ett år så konfronterar hon mig för tidligen så hade hennes man hört skvallret och alla hade skyllt på mig. Sa som det var, att ja jag har också hör det där men jag har inte hittat på det och jag var inte den enda som sa det. Men hon trodde inte på mig och var arg i månader, i hennes ögon var jag världens elakaste människa.. Bad om uräskt o lät henne bara vara.. fanns ju inte så mycket mer att göra åt saken

• Anonym (sivan)

Ärlig
    Jag har inte umgåtts med henne utan pratat med henne när vi träffats ute.
    Man går ju inte förbi någon som stannar för att prata.
    Tyckte att det räckte så.
    Var får du det ifrån att jag har umgåtts med henne?

• Anonym (sivan)

Jag har alltså inte pratat skit om den här personen under en lång tid utan som det kanske verkar utan sa typ två meningar om henne och det är alltså detta hon har hört nu.
    Ångrar givetvis att jag sa detta även om det var sant.

• Anonym (Ärlig)

Okej men du pratar med henne kontinuerligt?Skit i att ens prata med henne,det mår nog både du och hon bäst av!

• malin21

säger hon n¨ått..
    'eller om hon säger att hon inte tror på dig så säg.. ja du får tro vad du vill , mig spelar det ingen roll, tänker inte försöka övertala dig!!
    ses ni så hälsa .. va som vanligt du, sen känner du ju av sitsen

• Anonym (Lägg ner)

Är man konflikträdd ska man nog akta sig för att prata skit. Förr eller senare kommer verkligheten ikapp och biten er i häcken!

Lägg ner skitsnacket och acceptera att man inte kan gilla alla helt enkelt.

• Anonym (sivan)

Hej Ärlig
    Kontinuerligt är det väl inte direkt.
    Ibland har vi stött på varandra en gång i veckan och ibland mer sällan.

malin21
    Ska nog köra den stilen tror jag.
    Låter enklast!

Svar på tråden Hur hanterar ni era ovänner? Hur hade ni gjort?