• solis

brist på gulkroppshormon- ärftligt??

Hej,

Jag är gravid i v5, är sååååå glad MEN berättade just denna härliga nyhet till min mamma, som givetvis också blev jätteglad. Dock berättade hon att hon hade tre missfal (v8, v8, v13)innan hon fick mig och mina syskon. Detta berodde tydligen på brist på gulkroppshormon, hon fick hormontabletter och sedan inga fler missfall. Detta har nu satt grillor i mitt huvud; Är det nån som vet om brist på detta hormon är genetiskt? Är det kört för mig, ska jag ställa in mig på att detta kommer bli ett missfall. Kan man få ta blodprov för att testa detta??

Nån som vet?? Tacksam för ALLA kommentarer!!!!

/orolig

• Svar på tråden brist på gulkroppshormon- ärftligt??
  • solis

ringde barnmorskan idag och frågade. Skriver i fall det är nån mer än jag som undrar. Hon kunde naturligvis inte lova något men det behöver absolut inte betyda att jag kommer ha samma svårigheter, behöver alltså inte vara ärftligt. Känns skönt att höra, nu ska jag ställa mig in på att allt kommer gå bra och om det inte gör det så tar jag det då.

Jag ska inte läsa mer härinne nu eftersom jag bara börjar oroa mig då. Innan jag går ut härifrån vill jag dock passa på
    att skicka en styrkekram till all er som har det jobbigt. Tusen kramar, tänker på er, lycka till!

Svar på tråden brist på gulkroppshormon- ärftligt??