Inlägg från: Chiqita75 |Visa alla inlägg
  • Chiqita75

Tupperware - tråden

Nu måste jag kika in här och fråga er som är "proffs". Jag har köpt en Tupperware nappflaska och tänkte testa den MEN jag får inte ihop den. Jag får inte på det gula locket med nappen när den lilla kransen (taggiga) sitter på flaskan. Hur jag än försöker så hamnar det snett. Vad gör jag för fel ? Tar jag bort den lilla kransen så är det inga som helst problem att skruva på ringen med nappen.

• Chiqita75

NiXxI: Jag testade ditt förslag och det funkade om jag tog i lite. Då kan jag passa på att fråga en till sak kanske. Ska locket verkligen sitta så löst ? Sätter jag locket på den gula ringen så räcker det att jag vickar lite på flaskan så trillar det av. Skulle aldrig gå att t.ex. lyfta flaskan i locket, inte ens när flaskan är tom. Sätter jag däremot locket på drickpipen så sitter det bra.

• Chiqita75

Ja jag kanske ska göra det, jag vill ju gärna att locket sitter fast. Ja jag menar locket som skyddar napp/pip, det gröna locket. Sätter jag det över nappen så ramlar det bort när jag vänder flaskan upp och ner. Tur att jag inte har användning för den än på ett tag. Tack för hjälpen !!

Svar på tråden Tupperware - tråden