• MamaMuu

Varför har han feber igen??

Hej. Sonen min på 13 månader blev sjuk förra veckan. Förkyld, hosta och feber. Men febern va aldrig direkt hög. Lite över 38 grader och han var hela tiden pigg och precis som vanligt i övrigt. Sen några dagar tillbaka har han bara vart lite snorig och hostig men feberfi. Så äntligen fick han gå på dagis idag igen, vilket han var väldigt glad för. På kvällen gick han och la sig precis som vanligt, men nu kl 12 när vi, jag och sambon skulle lägga oss, kände vi på honom och han var helt kokhet. Vi tog upp han och tog temp och den var över 40 grader. Vi gav han massa vatten och tog av honom alla kläderna. Alvedon supp fick han också. En halvtimme efter suppen hade febern gått ner till 39,5. Men jag fattar inte. Hur kan febern bara komma tillbaka sådär?? Nu är jag jätteorolig :( Någon som har nån erfarenhet av detta??

Orolig mamma
  • Svar på tråden Varför har han feber igen??
  • piixelslyna

Han har väl blivit smittad igen. Jättevanligt på dagis när föräldrar inte håller sina sjuka barn hemma.

jag är skitsnygg!
  • kikkan79

Tror inte han fått tillbaka febern utan åkt på ett nytt virus.

• piixelslyna

Och nej, nu menar jag inte att du är en sådan förälder. Bara för att undvika missförstånd. Vi har fått skicka hem barn flera gånger för att föräldrarna kommer och lämnar innan de är friska.

jag är skitsnygg!
  • MamaMuu
    piixelslyna skrev 2007-03-13 00:39:43 följande:
    Han har väl blivit smittad igen. Jättevanligt på dagis när föräldrar inte håller sina sjuka barn hemma. jag är skitsnygg!
    Ja men kan det verkligen gå så fort då?? Han var på dagis i 3 timmar liksom...
  • piixelslyna
    MamaMuu skrev 2007-03-13 00:42:45 följande:
    piixelslyna skrev 2007-03-13 00:39:43 följande: Han har väl blivit smittad igen. Jättevanligt på dagis när föräldrar inte håller sina sjuka barn hemma. jag är skitsnygg!Ja men kan det verkligen gå så fort då?? Han var på dagis i 3 timmar liksom...
    Oja, så fort kan det gå.
    jag är skitsnygg!
  • MamaMuu
    piixelslyna skrev 2007-03-13 00:46:15 följande:
    MamaMuu skrev 2007-03-13 00:42:45 följande: piixelslyna skrev 2007-03-13 00:39:43 följande: Han har väl blivit smittad igen. Jättevanligt på dagis när föräldrar inte håller sina sjuka barn hemma. jag är skitsnygg!Ja men kan det verkligen gå så fort då?? Han var på dagis i 3 timmar liksom... Oja, så fort kan det gå. jag är skitsnygg!
    *suck* Stackarn!! Han har precis vart sjuk i en vecka juhh, och samma för oss. Jag är fortfarande inte ens frisk :(
  • antitanten

Hej
    Han kan ha fått bakslag, men av den sorten som "tillstöter" då något ytterligare tillstöter s.a.s., en komplikation till en vanlig oskyldig förkylning som ju var början.
    Det blir nog till att gå till doktorn och kanske måste det bli lite antibiotika om det blivit en bakteriell infektion som resultat av förkylningen.
    Numera är förlopppet mkt snabbt på alla dessa sk komplikationer.... pneumokocker, himopholus baciller osv osv

Lycka till

• rebecca271

Vanligt med följdsjukdomar efter förkylningsvirus, lättare för bakterier att angripa...låter som ni måste till doktorn för ett halsprov och kolla öron och lyssna på lungor.

• Viktoria74

Jag tor också på att nån bakterie kommit in i bilden, mycket vanligt efter förkylning. Typiskt är att febern blir hög. Åk till VC så kan de mäta crp (mått på infektion).

Svar på tråden Varför har han feber igen??