• lillatokfia

Göteborg. Tips önskas!

Hello,

jag o några vänninor ska till Göteborg på fredag o shoppa lite, äta lunch o kanske ta en eftermiddagsdrink på något afterworkställe... men ingen av oss har någonsin varit där. VArt går vi??? Tips önskas!!!!!!

Kram A

• Svar på tråden Göteborg. Tips önskas!
  • Fruochmamma

Oj vad många ställen det finns Skrattande

Vad gillar ni för atmosfär?

Ett ställe som alltid funkar är Heaven 23 - Gothia Towers restaurang & bar på 23e våningen med underbar utsikt!

• Thursday

Tja, vad gillar ni för mat? Hur gamla är ni? Vilken prisklass snackar vi?

• lillatokfia

Vi är runt trettio och det behöver inte var jättebilligt precis men vi vill inte ha överdriven lyx utan en nice shoppinglunch, bra shopping och sen goda drinkar.

• Thursday

Jag tycker att S.O.H.O. eller Trädgår'n har rätt trevliga luncher, lite trevligare sådär. Mi noodlebar har också god mat. För shopping kan det väl vara lagom att hålla sig runt centrala stan, NK är trevligt att gå på tycker jag. Finns ju en del annat runt där. Afterwork är jag sämst på men SOHO funkar ju där också, Heaven 23 är trevligt men lite längre bort. På Avenyn finns t.ex. Nivå och Lounge.

• esperando

Måste säja att jag var på Heaven 23 i fredags. Mycket bra. Nivå är väldigt bösigt...

• Fruochmamma

Bösigt  .. det var länge sedan jag  hörde :)

Japp .. Heaven 23 är en absolut favorit!!!

• esperando

Hahaha ja det var nog längesen jag använde det...vet inte varifrån det poppa upp...hahahaha

• cotton

Lunch - Soho. Bra och ganska stor buffé samt lite lyxigt så. Shoppa bör ni göra i kompassen, arkaden och kungsgatan med en avstickare till Nordstan för att trängas. Alla shoppingstråk ligger i direkt anslutning till varandra så det är inga problem att hitta.

Ska ni sedan ta en after work - tänk då på att vara någorlunda i tid om ni vill ÄTA och SITTA.

El Corazon på Kungsportsavenyn 2 - myyysigt tapasställe med gott vid. Bar/Loungedel med sköna soffor samt restaurangdel. Man får ett glas vin och två tapas för 89 kronor. Rabatter på maten i restaurangdelen.
    Aveny No1 mitt emot - klassigt och glammigt. 98 kr för ett glas champagne och några snittar. Gå inte dit om ni är hungriga med andra ord.
    Bryggeriet, Lounge, Nivå, Hard Rock café, Babar, Lilla London, Excet och så vidare, krogarna som smyckar Avenyn, har alla after work. Mycket folk, billigt vin och ganska bra bufféer. Excet har bäst buffé och godast vin, men där är också trångt och i stort sett omöjligt att få sittplats om man inte står i kö kvart i fem redan. Lounge har nudellåda som man får. Den görs på plats och det känns fräscht. Man får även ta flera gånger. Lätt att få plats. Trendig publik.
    Sedan finns ju Heaven 23 - vaker utsikt men ingen after work mat. På bottenplan finns dock Incontro. Pianobar med myyycket gott vin och fin mat. Lite dyrare dock med priser på 35 kr glaset.
    Sedan finns även hela Linnéstan där La Sombrita är roligast (tapasställe med härlig musik, glada människor och fullt av folk!). Andra tips i Linnè är RumpanBar där buffén är bra men det är trångt och servicen undermålig. Bitter är mysigt.

Det var den novellen... he he
    Ha det jättetrevlig när ni kommer! Göteborg är en härlig helgstad!

Svar på tråden Göteborg. Tips önskas!