• Bluppe

Hur få bättre signal mellan rauter och pc

Kanske någon kunnig kan svara på min fråga.
    Jag har två stationära datorer varav den ena är inkopplad till nätet med en rauter
    (D-Link)
    Tyvärr så är signalen väldigt låg och det är svårt att få bra kontakt med olika servrar.
    Jag och tjejen spelar ibland Word of Warcraft och vill sitta vid varsin burk.
    Finns det något sätt att förstärka signalen eller måste jag koppla in en nätverkssladd?
    Om jag måste koppla sladd,kan jag då använda rautern som hubb?(tror det heter så)
    Snälla, hjälp mig!!

• Svar på tråden Hur få bättre signal mellan rauter och pc
  • Birgitta2

D-link är skit. Vi har haft så mycket problem med våra datorer hemma att vi nu kopplat ur rautern och helt enkelt skiftat om vem som skall använda datorn och då byter vi sladdar i modemet i stället. Nu skall sonen flytta, och skaffar eget modem. Men om han inte gjort det hade vi skaffat en annan rauter med bättre prestanda.

Slopa D-linken och köp en annan lite exklusivare router.

• abnocto

Antar att du menar att den ena är inkopplad med en trådlös rauter. Man får ofta bättre kontakt om man har en trådlös modem som ett kort istället för "modemet" inkopplat visa USB. MAn kan också köpa en förstärkare, vet ej vad det heter.
    Annars är nog sladd allra bäst enligt vår erfarenhet, tyvärr. Och då kan du koppla till samma rauter.

• Birgitta2
    abnocto skrev 2007-03-13 15:09:30 följande:
    Antar att du menar att den ena är inkopplad med en trådlös rauter. Man får ofta bättre kontakt om man har en trådlös modem som ett kort istället för "modemet" inkopplat visa USB. MAn kan också köpa en förstärkare, vet ej vad det heter.Annars är nog sladd allra bäst enligt vår erfarenhet, tyvärr. Och då kan du koppla till samma rauter.
    Precis så har vi. Och det har bara funkat ibland. T o m vår support på d-link säger att de har problem med sina produkter och att vi måste byta. Men vi har redan bytt tre gånger och fått samma skit igen.
  • Gaztongirl

Du kan prova att byta kanal och se om det gör någon skillnad.
    Vad är det emellan routern och dator? Något där som kan störa signalen?
    Man kan också prova att låsa datorn emot routern genom att ange nätverkets namn till nätverkskortet. ESSID

• Lillflickan

Tycker också du ska testa med att byta kanal...kanske finns flera i närheten som har sina routrar på just den kanalen.

Vi hade dlink förut och hade inga som helst problem.

Har du staion till bärbar telefon i närheten kan den också störa ut massor, flytta den isf.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • abnocto

Har man en trådlös hemtelefon kan den störa signalen så stäng av den och prova i så fall.
    Vårt fungerar med modemkort i en dator men gick aldrig bra med USB-modem så vi drog en kabel genom hela huset.

• Birgitta2
    Lillflickan skrev 2007-03-13 15:15:52 följande:
    Tycker också du ska testa med att byta kanal...kanske finns flera i närheten som har sina routrar på just den kanalen. Vi hade dlink förut och hade inga som helst problem. Har du staion till bärbar telefon i närheten kan den också störa ut massor, flytta den isf. ♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
    Om man nu inte kan flytta telefonen då? Våra uttag sitter på samma plats och telefonen står 1,5 meter från rautern. Och den har fungerat förut men inte nu.... (förlåt att jag lånar din tråd TS)
  • Gaztongirl

Birgitta2: Har du provat utan telefonen för att se om det är den som stör?

• Lillflickan

Byt uttag

• Rebekah84

En repeater så man färlänger signalen?

Och det heter väl Router...?

• Rebekah84

Rättelse: Så man FÖRlänger signalen

• Ekorrfamiljen
    Rebekah84: Visst heter det router.. Väl? Irriterar mig på att så många uttalar det "rauter" men det kanske är något annat? Sorry! OT!
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • abnocto

Lessen om man irriterar sig på att jag stavade fel. Har man inget annat att iriritera sig på än ett felstavat ord så välkommen. Det uttalas rauter men stavas router, jösses borde ju jag veta som är så duktig

Så TS, hur har det gått?

• Bluppe

Tack för alla svar

Har testat att byta kanal på routern men det fungerade inte bättre fördet.
    Men..nu går det att logga in på WoW och spela

• Bluppe

Jag ska kontakta en vän som är bra på datorernas kompliserade värld.
    Kanske ska jag anmäla mig till en kvällskurs så att jag vet hur jag ska lösa nästa problem som säkert lär dyka upp*skratt*
    Tack för alla svar!!

• Ekorrfamiljen
    abnocto skrev 2007-03-14 07:28:04 följande:
    Lessen om man irriterar sig på att jag stavade fel. Har man inget annat att iriritera sig på än ett felstavat ord så välkommen. Det uttalas rauter men stavas router, jösses borde ju jag veta som är så duktig Så TS, hur har det gått?
    Bara undrade.. Har enbart sett stavningen "router" förut!
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • cDk3r

"Det uttalas rauter men stavas router"
    Nej det uttalas router.

• Lillflickan

Jag säger ROOTER

• Rebekah84

Eh var det ingen som nappade på repeatern? nehe...

Svar på tråden Hur få bättre signal mellan rauter och pc