• Saralo

Aururasamtal imrg!!Behöver peppning!!

I mrg så ska jag äntligen till en Aurora barnmorska.Känner mig så nervös.
    Jag vill ju ha kejsarsnitt, p.g.a min förra förlossning. Orkar inte gå igenom en vaginal förlossning igen.

Men tänk om hon inte vill lyssna på vad jag säger å jag åker därifrån med ännu mer ångest. Vet att jag måste stå på mig men jag är så mjäkig och snäll så jag är rädd att bli överkörd.

Några tips? Tack!

• Svar på tråden Aururasamtal imrg!!Behöver peppning!!
  • zerosara

Det är klart att dom kommer att lyssna på dig och du kommer vara modig och berätta precis hur du känner. pepp pepp!
    Lycka till imorgon

• Familjen P

De jag känner som har varit på denna träff har varit lika nervösa och beväpnade upp till tänderna innan de gick dit för att "tvinga" fram sin vilja. Alla gjorde det i onödan. Det är jättefin personal och inte alls svårt att få snitt. Säg bara hur du känner, lyssna på de alternativ hon ger dig och bestäm dig sedan. Det kommer att gå jättebra!!!

• Saralo

Vad ni är snälla.Hoppas ni har rätt

• Saralo

Ni har alltså varit på Aurorasamtal? Hur många ggr måste man gå innan man får beslut??
    Usch vad jag INTE tycker om denna situation....

• Familjen P

Nu kopplar det, har långa ledningar idag, vi är ju på samma tråd om fogarna också.

Jag har inte varit men vänner till mig. Hur många gånger beror nog på vilket alternativ du väljer och om du vill försöka föda vanligt men behöver stöd och samtal fram till dess.

• knodden och vi

Jag har gått på dessa samtal nästan hela min grav. Vi bestämde inget förräns senare, vi pratade mycket om för o nackdelar med både snitt o vaginalt. Min sambo var med också. Här går man hos tre olika o pratar, en läkare, en bm och en kurator. Samtalen är bra o stöttande, svårast hade ja det med läkaren, han försöker in i det sista få mig att föda vaginalt. Lycka till det kommer gå jätte bra.

• Saralo

Usch...nu har jag varit iväg å BM var d inget fel på men det kändes hela tiden som om hon var inställd på en vaginal förlossning."Man vill ju helst inte utsätta kroppen för kejsarsnitt" och "Det är JÄTTEsvårt att få ett planerat snitt idag", var några av kommentarerna.
    Å andra sidan sa hon att hon förstod mkt väl att jag ville ha kejsarsnitt eftersom hon läst min förlossningsjournal men hon framhävde också att andra gången inte alls kommer att bli lika.

Känner mig kluven, känns som det inte spelar nån roll vad jag säger.

• Laisen80

För mig gick det snabbt och smidigt, ett samtal och sen ett besök på BB tillsammans med min sambo, fick IDAG tid för snitt den 28/3.
    Om du verkligen är orolig så ser Aurorasköterskan det hoppas det går lika bra för dig! Kramisar

• Saralo

Vad kul att d gick bra för dig. Har en känsla av att det inte kommer att gå lika bra för mig.Känner mig sååååå låg just nu

Svar på tråden Aururasamtal imrg!!Behöver peppning!!