ni med barn som är drabbade av cmv???
Hej,
har ni barn som är drabbade av cmv så får ni hemskt gärna höra av er.
vore nyttigt att få samtala med likasinnade.
kram
Hej,
har ni barn som är drabbade av cmv så får ni hemskt gärna höra av er.
vore nyttigt att få samtala med likasinnade.
kram
hej där. skriv gärna i min gb.. william hade cmv när han föddes, han var extremt gul, och hade höga virusvärlden och levervärlden tills han var över ett år, det talades om en virus behandling, men som väl var gav infektionen med sig innan det blev av.vi gjorde ryggmärgsprov på william för att se så cmv:t inte spritt sig in i ryggmärgen, det hade det inte.
berätta gärna om er.
Hej! Jag heter Sofie, var bara inne och tittade lite på denna tråden. Jag är ett cmv barn! Min mamma fick det när jag låg i magen, jag är endast höreselskadad, hör ingenting på vänster öra pga en missbildning i innerörat. Tänkte bara skriva det eftersom jag kände igen cmv. Jag har klarat mig bra, visst kan det vara jobbigt och irriternade ibland, minns många gånger som liten när jag itne ritkigt förstod att andra inte förstod.
Jag är också ett CMV barn. Jag är gravft hörselskadad på båda öron blev vid 7 år ålder men tack vare cochlea implantat har jag återfått nästan full hörsel. Sofie, ditt inlägg är en ljusglimt i min värld för jag känner mig väldigt ensam att blivit drabbad på detta sättet och känns som att inget vet hur det är. Känner ilska och frustration med jämna mellanrum. Många år sen du skrev det men väldigt hjälpsamt när jag googlat runt för att få veta mer då de flesta trådar och inlägga bara är från oroliga gravida där det nästan alltid slutat bra och ingen som själv blivit drabbade...
Jag har en dotter på 18 månader som hade cmv i magen. Märktes ingenting på henne när hon föddes. Vid 2 månaders ålder fick vi beskedet om att hon är döv. Hör idag med hjälp av CI :) Fråga gärna på om det är något du undrar över!