TV-pejling - Bluff eller skrämselpropaganda?
Betalar inte TV-licens. Har EN tv, mem kollar sällan o definitivt inte på 1,2 och 4 som ju är de man betalar för.
Tycker inte det är klokt med en kostnad på nära 2000:-/år för att få kika på TV. Dessutom anser jag inte att jag har råd med det. Lever på existensminimum och betalar hellre för att ha fast uppkoppling på datorn. Fast självklart vill man kolla på TV ibland, men inte sjutton är det värt 166:-/mån!
Det här med att de påstår sig kunna pejla in om man har en TV tror ni det är bluff eller sanning? Jag tycker det verkar konstigt att de skulle kunna göra det! Även om det funkar, hur skall de veta att det är jag och inte min granne som har TV?
Det ringde på dörren igår vid 19-tiden, det första jag gjorde var att kasta mig på TV´n och stängde av. Gav ungen välling för att knipa mun, drog ur antennen i fall att, sen smög jag o kollade i ögat i dörren o där ser jag en man stå o anteckna. Sen dimper det ner en lapp i brevlådan och jovisst var det ifrån Radiotjänst.
Jag VILLL och anser inte att jag skall behöva betala denna hutlösa summa för att inneha en TV jag knappt kollar på!!!
Nu skall de tydligen snart även införa licens på mobiltelefoner.
Nån som vet hur mycket man kan åka på i böter om man åker fast? Vet inte hur jag skall göra nu om jag skall anmäla innehav trots allt eller om jag skall strunta i det.
De ligger i som fasen här i stan nu!