• Pebbels1

Tips på bra nagelförstärkare?

Hej på er!
    Är som sagt på jakt efter en bra nagelförstärkare. Någon som har nåt bra tips? Mitt problem är att naglarna delar sig och bryts av "vid sidan". Naglarna är så hårda och oelastiska, slår jag i något så blir det en spricka i sidan på nageln. Den fastnar sedan i allt, så det slutar med att jag får klippa av hela nageln. Hopplöst!!!
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på bra nagelförstärkare?
  • mumlan1

Hej! Jag hade ssamma problem som du och jag började använda mig av ett nagerlack som heter TRIND nail repair. Naglarns blir jättehårda. Kostar runt 100 kronor och räcker länge. Lycka till!

• JennyOEmilia

Smörja med nagelbandskräm om fila med 3-stegsfil.

• P yret

hej hej.. har oxå samma problem.. men använder TRIND nail repair såm mumlan1 gör.. den är jätte bra..
    hoppas den funkar på dej.. lycka till..

• firiona

var kan man köpa Trind?

• mumlan1

Trind kan man handla på kosmetikaffärer, åhlens, NK, ev hos nagelvårdare?

• idalo

Håller med att Trind gör naglarna hårda men den innehåller ingenting som på sikt bygger upp nageln så om du slutar använda den så blir naglarna lika sköra igen ibland till o med värre. OPI:s nagelolja ger både fukt och styrka åt naglarna och nagelbanden.

• alexandra 86

jag andvänder sally hansen "miracle cure" det e som ett vanligt nagellack men man tar på det varannan dag det har fungerat bra för mig kostar 120kr och finns på kicks. jag har inte andvänt det på två veckor nu men naglarna håller än och är starka.

ps bra sida om naglar www.manikyr.se

Svar på tråden Tips på bra nagelförstärkare?