• MammasÄlsklingar

Ni som jobbar i reception ungefär vad ligger eran lön på?

Hejsan!
    Undrar vad era löner ligger på ca .
    Jag har sökt ett sånt arbete så d vore bra att veta ca lön

• Svar på tråden Ni som jobbar i reception ungefär vad ligger eran lön på?
  • therre
    MammasÄlsklingar skrev 2007-03-14 15:50:17 följande:
    är du säker på att du inte har fått det före skatt? många jobb med ex. kanditatexamen har tom lägre lön. har svårt att tro att en receptionist ska ha så pass hög lön med tanke på yrket...
  • MammasÄlsklingar

Japp jag är säker ..

• petsod

Jag har jobbat som receptionist/telefonist i 10 år och tjänar BARA 17.500:- Håller på att strida med facket just nu för enligt deras siffror ligger nybörjarlön på 16.500:- sedan ca 18.900:- upp till ca 21.000:- om man jobbat länge.

• Mirris

Ja den receptionen kan ju knappast ligga inom kommun eller landsting. Måste va nåt kanonbra privat företag!!!

*jobbar själv inom landstinget*
  • therre
    MammasÄlsklingar skrev 2007-03-14 15:56:12 följande:
    Ja d e privat
    vad är det för företag? tycker det låter ut mycket som sagt med tanke på att man liksom max behöver gymnasieexamen.
  • MammasÄlsklingar

Det säger jag inte vill inte vika ut det här .. + att jag e ju dum om jag gör d.. andra kanske söker tjänsten

• ima79

Jag har fått 18.000/mån som receptionist i ingångslön. Har ingen utbildning men erfarenhet inom yrket..

• chemistry

Sjukt bra lön, det verkar ju inte ens som att du jobbat med det tidigare?
    Hur fick du reda på lönen? De brukar ju oftare försöka ge lågt utgångsbud för att se om man är beredd att ta det.

• MammasÄlsklingar

Jag känner en som jobbar där

• therre
    MammasÄlsklingar skrev 2007-03-14 15:58:52 följande:
    Det säger jag inte vill inte vika ut det här .. + att jag e ju dum om jag gör d.. andra kanske söker tjänsten
    sannolikheten att de som hänger i den här tråden söker tjänsten just i den kommunen är nog inte vidare stor med tanke på hur stort sverige är och hur många sökande det säkert ändå finns på tjänsten iom att man nu måste söka tjänster i hela landet när man letar arbete

förresten brukar de väl inte skriva ut lönen på annonsen? eller har du varit på intervju?
  • MammasÄlsklingar

Som sagt känner en tjej som jobbar där

• Jessica med Seth

Matheus mamma: Men på de flesta företag som har receptionist (dvs ofta med mycket kontor) så är städarna inhyrda från städbolag. Det va så jag menade när jag sa att receptionisten ofta tjänar sämst.

• therre
    MammasÄlsklingar skrev 2007-03-14 16:10:00 följande:
    Som sagt känner en tjej som jobbar där
    hann inte se det, skrev en minut efter
  • Novus

Har funderat och tycke fortfarande det låter extremt mycket om du aldrig jobbat som det heller. Den som du känner som jobbar där, vet hon exakt hur mycket DU kommer få? Det är inte så att den lönen ges till den som är chef för recpetionen?
    Är både utbildad och jobbar som receptionist och har aldrig hört talas om en lön som den. "Inom detta yrket jobbar man inte för lönen" som de så fint säger

Men är det så, så är det bara att säga lycka till och hoppas du får det!
    23.000 före skatt är det inte alla som får

Svar på tråden Ni som jobbar i reception ungefär vad ligger eran lön på?