• Andreas tjej

Tycker ni att det är självklart att alla som vill ha ett snitt ska få det?

Kejsarsnitt är ju klart dyrare än vaginala förlossningar.

Dessutom talas det om att vaginala förlossningar är bättre både mor och barn.

Tycker ni att det är självklart att alla som vill ha ett snitt ska få det och att samhället ska ta den kostnaden?

Jag tycker INTE det.

• Svar på tråden Tycker ni att det är självklart att alla som vill ha ett snitt ska få det?
  • Smultron ett

Är man rädd för en vanlig förlossning tycker jag man ska få det.

• blunda

Nej det tycker jag inte. Självklart är det befogat av psykiska skäl eller medicinska ibland. Men kejsarsnitt är inget man ska ta lätt på.

• Smultron ett

Eller.. låt mammor som vill föda med snitt betala för det då..?

• mamman05

Svar: NEJ!

ღ Min son ღ
  • klickann

Ja. vill man ha snitt så ska man få det. Det finns ju alltid en orsak till varför man vill det. Jag skulle då aldrig i livet vilja föda vanligt- förstår inte varför jag skulle utsätta mig för denna smärta?? Fick snitt båda gpnger pga av rädsla. Och det är allas rättighet anser jag. Och pratar man med läkare som håller på med detta så får man faktiskt som svar att den skillnaden som det skulle kunna vara bättre för barn och mamma att föda vaginalt är så marginell så det kvittar.
    Tror mest det är en ekonomisk fråga...

• Andreas tjej

klickann

Men tycker du att andra ska betala för att du är rädd för att föda vaginalt?

• 3 hjärtan

nej, jag tycker inte alla ska få snitt. det finns de som verkligen behöver det, där ska pengarna läggas. idag finns det mycket hjälp att få om man har förlossningsrädsla.

• klickann

ja. det tycker jag. varför ska det handla om klass när man ska föda? ska fattiga tvingas göra abort bara för de inte vågar föda? det låter ju inte så snällt mot dem...

• allimacallimac

Jag kan juh säga att jag e oxå litta smått rädd för en vaginal förlossning..
    Det är väl ganska normalt...
    (tror jag)
    Men jag skulle inte vilja få snitt...
    Både för  min egen o min bebis skull....

Älskar mina pågar
  • Linsen

Jag tycker att vuxna människor ska få bestämma och styra detta själva. Det är ju ändå ett beslut som ska följa med en resten av livet och ingetdera är ju att föredra för bägge gör ju ont förr eller senare. Jag vill ha snitt och det enbart för att förra blev akut. Har inga medicinska eller psykiska skäl egentligen men det känns som det är det rätta för mig.

Svar på tråden Tycker ni att det är självklart att alla som vill ha ett snitt ska få det?