• Mjäll

Ska spå mig

Har en tid till att spå mig, är bara lite nyfiken om någon av er vet något om Monica Crawford i Malmö, det är dit jag ska och jag har hört folk prata gott om henne men vill gärna ha nåt mer om någon vill dela med sig. Är ju lite nervös...

• Svar på tråden Ska spå mig
  • Honeydust

Jag har varit hos henne 2 gånger! Vad vill du veta??

Jag kan ju säga som så här: Hon är helt fantastisk!! Du behöver verkligen inte vara nervös för hon é världens goaste människa!!

• Endag

glöm inte att på wikipedia kan vem som helst gå in och skriva så det som står där kanske inte alltid stämmer till 100%

• Johan

Framförallt så håller skeptikerna Wikipedia i ett järngrepp och använder sidan för att sprida sin anti-medium propaganda. Läs det gärna, men ta allt med en rejäl näve salt.

/Johan -
  • R Franklin

Nyfiken men vad är det om cold reading som ni tycker man skall ta med en nypa salt? Bör inte cold reading vara något man har i å tanke när man går och spår sig? Har ni några bättre och mer informativa länkar om cold reading så vore det väl på sin plats att hjäpsamt bidra med dessa istället?

• Johan

R Franklin:
    Cold Reading är jättebra att läsa på om. Men det finns ju så många olika "tekniker" att man knappt kan berätta en rolig historia för någon utan att det går att hitta en cold reading "teknik". Så bara för att man "hittar" en teknik på en sittning så betyder inte det att spådamen använder sig av cold reading. Därför tycker jag man ska ta det med en grabbnäve salt.

/Johan -
  • R Franklin

Johan:
    "Cold Reading är jättebra att läsa på om."

Bra då är vi överens om det, så då är frågan om du har några bättre länkar än wikipedia att bidra med eftersom du klagade på min länk?

Konsten att kunna berätta roliga historier på ett riktigt bra sätt kräver både förmågan att läsa av åhörarnas reaktioner och att kunna improvisera, två andra tekniker som säkerligen kan komma till pass, men det har knappast något med cold reading att göra.

• Johan
    "Konsten att kunna berätta roliga historier på ett riktigt bra sätt kräver både förmågan att läsa av åhörarnas reaktioner och att kunna improvisera, två andra tekniker som säkerligen kan komma till pass, men det har knappast något med cold reading att göra."

Där är vi INTE överens. Att läsa av åhörarnas reaktioner och kunna improvisera utefter detta är väl en ganska BRA beskrivning av just Cold Reading?!

Jag har inga bättre länkar och det var inte meningen att verka klagande på länken, vill man läsa om CR så är Wikipediaartikeln ganska bra, bara man tar det hela med en nypa (eller grabbnäve) salt. Jag är t.ex. övertygad om att man kan hitta CR-tekniker i en avskrift av mina sittningar om man letar tillräckligt noga och i tillräckligt många sittningar, men jag är också jäkligt säker på att jag själv inte använder mig av Cold Reading.
  • Johan

Endag:
    Antagligen. Tack för att du påminde om det och jag släpper diskussioner.

• Endag

TS-
    Har du varit och spått dig än?
    Hur var det?

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
Svar på tråden Ska spå mig