• half

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag har läst igenom mycket av denna enorma tråd....nu vill jag gärna hoppa i om jag får?

Jag är en "gammal tant" på 43, men träffade "the love of my life" vid 40 års åldern. Han har barn från tidigare så att jag är extramamma, men det är ju inte samma sak. Vill bli Mamma, vill heta Mamma, vill ha rättigheter och inte bara ansvar.

Vi är gifta sedan 05 & blivit med barn 3 ggr senaste 12 månader "på egen hand"...men fått tidiga MF/MA 3 ggr. Hemskt, och sista var just för 6 v sedan.

Blev rejält less på att bli "hjälpt" inom öppenvården med att de sagt "Du har fått MF". Jatack, det förstår jag nog. VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ? Bestämde oss för att få riktig hjälp & tog kontakt med en fert. spec. i Stockholm. Körde 3 tim dit och fick mycket hjälp, info, VUL med förklaring om ALLT han såg (sade att jag såg minsann mycket ung ut inuti! Och mycket fertil! hehe, vad bra). Har alltid haft regelbunden mens & ÄL...men han misstänker att jag lider av låg progesteron vilket Pergo (samt Progesteron vaggisar efter O) ska hjälpa med.

Är nu på dag 12 på första kur 100 mg....imorgon ska jag ge mig själv Ovitrelle sprutan i magfettet. Tur att jag inte är spruträdd!

Tack för att ni finns här....jag är också aktiv på www.pregnancy.org där de har en Clomid grupp. (Har engelska som modersmål då jag är amerikanska från början.)

Önskar er all lycka med bebisfabriken & hoppas att jag får ställa alla mina dumma frågor här!

Ingrid

• half

Tack, Fiji & grisen & bliglin, för att jag känner mig så välkommen här!

Fiji--ja, jag fixade sprutan för ett par timmar sedan. Det var inget problem alls, nålen var så tunn & liten.

Idag är det Mors Dag här i Sverige....suck. Känns lite vemodigt, men har iallafall grattat lilla svärmor. USA hade Mother's Day för några v sedan, och där bor min lilla Mama.

Grattis på Mors Dag till er som redan är Mamma & till oss som är Mammor till änglabarn och framtida barn.

=)

• half

Hej sniik,

Sprutan var faktiskt inget problem alls! Pytteliten nål och rakt in i magfettet som man bara tar i....så jag kände faktiskt ingenting! Var lättad efteråt att det var så pass lätt. Läkaren hade gått igenom det med mig i förväg där i hans mottagning med liknande spruta fylld med H2O.

• half

"vanligtvis har vi haft sommar i ett par månader men nu är det bara regn och rusk, mer som en taskig svensk sommar än det klimat vi är vana vid"

LOLOLOLOL, Fiji...så sant, så sant...Midsommar är inte riktigt Midsommar om inte det öser regn någon gång under dagen, va?

• half

Hej tjejer!

Som Bliglin skriver så är man för trött för att skriva något mer än det....men tack för att ni finns här.

• half

Tjena tjejer!

Jag varit lite stressad och inte skrivit något här....men jag kollar Måste rusa till AF då jag har möte där. Skriver senare idag....hoppas jag. lol

Ha det bra...jag är glad att ni finns här.

Ingrid

• half

Hej Fiji,

Idag är en tung dag för mig tyvärr. Det var på 6 juni 2006--precis för ett år sedan--som vi fick vårt första MF. Så tyvärr är Nationaldagen för evigt förknippat med

Blod
    Akuten
    Chock
    Obeskrivlig sorg
    VARFÖR JUST JAG???????
    Känslan att "Livet Som Vi Trodde Att Vi Levde" är SLUT
    Ständig sorg samtidigt som man försökte "put on a happy face" för min mans son som jag är extramamma till varannan vecka. Han vill så gärna ha ett lillsyskon, och vi vågade berätta för honom veckan innan jag fick MF. Då måste vi berätta att lilla bönan har tyvärr dött och att det inte blir någon lillebror eller lillsyster.

Så tyvärr.....för mig & min man THIS DAY SUCKS.

I WANT OUR BABY BACK. OR A NEW BABY. IN 9 MONTHS, PLEASE!

On the positive side, the weather is absolutely fantastic. So that's something.....

Take care, girls....ha det bra nu på Sveriges dag (och min sorgdag).

• half

Hej tjejer!

Fiji--tack för dina snälla ord...nu är min självömkan nästan borta, lol, då datumet är nu 7 juni.

Ni pratar om slemhinnestärkande.....hmmm, jag blev tipsad av isisisis att Membrasin, som man kan tydligen köpa i hälsokostaffärer, kan verkligen hjälpa alla kroppens slemhinnor. Vet inte hur dyrt det är....men det måste självklart finnas motsvarighet i USA/andra länder. Jag skaSjälv vet jag inte hur min hinna ser ut nu under Pergo/Clomid-behandling då min läkare är 3 timmar borta. Men jag är på Dag 24 & håller tummarna.

• half

En mening försvann (?? tokig dator...)från förre inlägg:

Jag ska ta reda på den aktiva ingrediensen och berätta vad det är här.

• half

Hej alla!

Jag varit jättedålig med att skriva här.....idag måste jag göra 4 st. jobbansökan som ska iväg imorgon.Fundersam 

Men jag ville skriva att min Chart ser bra ut denna första Pergo-kur.....är på dag 27, 11 dagar efter ÄL.  Testade imorse....BFN. 

We'll see.....håll tummarna för oss, snälla!

• half

Hej allihopa...

nu är jag 15 dagar efter ÄL och BFN.Gråter Min chart och temps ser toppen ut, men det är nog bara pga 400 mg Prog. som jag äter sedan efter ÄL pga tidigare missfall.  Känner mig jättegravid men vet nu att det är bara Pergo samt de prog-vaggissarna.

Är deppig och förba**at trött på att inte få bli Mamma.  Snart blir det för sent för mig.Fundersam

Tack för att ni finns här.....skriver mer sedan när jag inte hatar Livet, lol.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?