Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
Hej!
Jag har läst igenom mycket av denna enorma tråd....nu vill jag gärna hoppa i om jag får?
Jag är en "gammal tant" på 43, men träffade "the love of my life" vid 40 års åldern. Han har barn från tidigare så att jag är extramamma, men det är ju inte samma sak. Vill bli Mamma, vill heta Mamma, vill ha rättigheter och inte bara ansvar.
Vi är gifta sedan 05 & blivit med barn 3 ggr senaste 12 månader "på egen hand"...men fått tidiga MF/MA 3 ggr. Hemskt, och sista var just för 6 v sedan.
Blev rejält less på att bli "hjälpt" inom öppenvården med att de sagt "Du har fått MF". Jatack, det förstår jag nog. VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ? Bestämde oss för att få riktig hjälp & tog kontakt med en fert. spec. i Stockholm. Körde 3 tim dit och fick mycket hjälp, info, VUL med förklaring om ALLT han såg (sade att jag såg minsann mycket ung ut inuti! Och mycket fertil! hehe, vad bra). Har alltid haft regelbunden mens & ÄL...men han misstänker att jag lider av låg progesteron vilket Pergo (samt Progesteron vaggisar efter O) ska hjälpa med.
Är nu på dag 12 på första kur 100 mg....imorgon ska jag ge mig själv Ovitrelle sprutan i magfettet. Tur att jag inte är spruträdd!
Tack för att ni finns här....jag är också aktiv på www.pregnancy.org där de har en Clomid grupp. (Har engelska som modersmål då jag är amerikanska från början.)
Önskar er all lycka med bebisfabriken & hoppas att jag får ställa alla mina dumma frågor här!
Ingrid